Roliga planer

Hej igen!

Nu var det verkligen väldigt länge sedan ni hörde av mig och jag hörde av mig till er. Jag har helt enkelt tagit en liten bloggpaus, hur liten vet jag inte. Har inte känt för att blogga den senaste månaden men nu har jag grymt tråkigt nu när det är höstlov.
Sedan jag bloggade sist har det väl inte hänt något speciellt. Jag har gått i skolan och den har varit ganska tuff. Jag har varit i Mollösund igen med familjen och några vänner till oss. Jag har fortsatt med fritidsaktiviteterna. Vi har plockat upp båten, fixat det mesta här hemma och på Yxlö, ja, jag har nog gjort många saker till. Men nu är det i af höstlov och det känns inte helt fel. Just nu är det rätt trist, mamma och pappa jobbar och Jacob och jag gör inte så mycket annat än att vara hemma och ta det lugnt. Visst är det skönt, men efter ett par dagar blir det lätt enformigt. Men det var egentligen inte det jag tänkte skriva om. På fredag, alltså om två dagar är det dags för teaterläger och jag lääängtar mest!!! Det blir jättekul. Vickan och Clara kommer, samt många andra kompisar. Själva teatern spelar egentligen inte så stor roll, nej det är att träffa alla som är så kul. Teaterlägret brukar vara det absolut jobbigaste lägret att lämna av flera skäl: Det är för kort, bara knappt två dygn, man hinner inte göra så mycket annat än att hålla på med pjäsen så det brukar man ångra när man ska hem, det är skola dagen därpå men framförallt för att det är det sista lägret på säsongen, sedan får man vänta till maj innan nästa kommer. Men de två sista gäller inte i år. För efter lägret följer Vickan med mig hem, alltså på söndag. Vi är hemma hos mig, går i skolan halva måndagen och sedan åker vi till Örebro på årskursbesök till och med torsdagen. Det var nästan två år sedan, det blev ju inget i åttan och jag längtar nästan ännu mer till dess! Vi är ju bara fem stycken och även fast det faktiskt räknas som skola och man pluggar ganska mycket så brukar vi ändå ha väldigt kul, särskilt jag, Vickan och Axel som även kommer på teaterlägret. Det känns sorgligt att det är det sista årskursbesöket, men det blir grymt kul!
Som ni ser har jag lite planer efter lovet också och det känns jättebra att inte komma tillbaka till skolan på en gång. Tänkte försöka hinna med några blogginlägg under veckan också så ni får höra hur det går.
Det var väl allt, vi hörs!
/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0