Så kan det gå...

Hej alla!

Nu har man haft sommarlov ett par timmar till och det känns fortfarande lite ovant. Dock har jag redan hunnit med att ställa till det för mig.

I onsdags var Coco och jag på Nixtafesten. Det var ok. Mange Makers är bättre på Youtube än live om man säger så. Sen var det lite disco och sånt också.

Igår var ju Coco kvar hos oss. Vi åt frukost, fixade lite i köket och hoppade studsmatta. Sen kom vi på att vi skulle bada. Jag föreslog att vi skulle gå med kläderna ner men strunta i att klä på oss de och gå upp i badkläder med en handduk. Coco sa emot att vi skulle strunta i våra kläder helt och hållet så de stannade hemma. Tack Coco för det! Vi badade och det var kallt så det gick väldigt fort. Sen låg vi och solade ett tag. På vägen hem öppnade jag grinden till bryggan. Det har jag gjort tusentals gånger under åren, det har liksom aldrig varit något problem. Men just den här gången känner jag att jag kommer väldigt nära bryggkanten. Coco hugger tag i min hand för att ge mig stöd. Men min hand glider ur hennes och så PLASK!
Min första tanke var skumt nog, fan, min mobil! Iphone dårå som inte precis är gjord för vatten. Så jag langade upp den först och kände efter om jag hade skadat mig efteråt men inte en skråma fick jag. Vattnet går mig till knäna ungefär. Men bryggan är rätt hög men som tur var är det sandig botten. Skor och handduk gick det ju ingen nöd på, men det hade blivit lite jobbigare om jag hade haft kläderna också. Coco och jag drog hem och försökte ”vårda min telefon”. Vi drog till Phonehouse också, men enligt dem var det näst intill kört. Så nu ligger den och ”kryar på sig” här hemma, och jag får hålla till godo med min gamla Nokia. Som tur var har vi försäkring och sånt, så det löser sig nog. Haha men skumt känns det allt. Har liksom aldrig plurrat förut, men någon gång ska väl vara den första. Synd bara att min Iphone var tvungen att göra mig sällskap ner i vattnet. ;)
Det var väl mitt sommarlov hittills. Ja jag har varit i Stockholm också för lite rep med Next G, då utan telefon! Men annars är det lugnt.
Snart ska jag in till stan och föreläsa med Tina. Önska mig lycka till!
/lollo<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0