Man hinner med mycket på en dag om man bara vill

Hejhej!

 

Jag är så tröööött! Har vart i farten hela dagen, så nu är jag seg i benen.

 

Det började med skola. Jag hann ha en bildanalys tillsammans med min SO-lärare, det hörde till ett prov, bokredovisning med samma lärare, städa skåpet och äta eftersom vi slutade halv elva. Efter det åkte jag in till Bromma för ännu en film, den här gången för barn och ungdomsboende. Där bor barn och ungdomar som har svårt att klara vardagen själva. De behöver mycket hjälp med mat, hygien och allt sådant och inte främst för att hålla struktur på vardagen. Jag intervjuade en som bodde där, en ledare och så filmade vi en hel del i lokalerna och han som bodde där fick visa mig runt. Det var lite svårt i början för det blev rätt stelt, men tycker det blev ok i af. Sen var det dags för möte med bokprojektet. Boken är ju klar sedan ett år tillbaka men nu är det nya projekt på gång, berättar mer när det blir aktuellt. När det var klart klockan sex hade mamma varit och kollat ut tre klänningar till mig som jag ska ha på skolavslutningen och konfirmationen. Provade alla+en till men det var inte så svårt och den jag köpte var jättefin:D Vit med lite broderier på. Sen hem och nu är det här jag är och jag är rätt trött. Filmningen tar verkligen på krafterna även fast det bara är några timmar så är jag väldigt trött. Så gissa hur det kändes efter fem dagar med huset fullt av hundar?! ;)

 

Annars har det varit rätt ok, var ju ute med båten hela helgen och Coco var med en natt. Det var rätt bra på Vitsgarn och det ska bli kul när lägret börjar om hör och häpna, bara tre veckor! Helt sjukt, vart tar tiden vägen!

 

Och nästa gång vi hörs, då har jag kanske sommarlov! Fick veta flera betyg idag och det såg riktigt bra ut!:)

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0