Helg på Värmdö och Yxlö

Hejsan!

 

Nu har vi precis kommit hem från en övernattning på Yxlö.

 

I fredags när jag kom hem från skolan kom taxin nästan på en gång och skjutsade Jacob och mig in till Nacka Forum där vi mötte upp mamma och så småningom min moster och min kusin. Vi tog en fika tillsammans. Sedan skulle jag välja ut något som min moster skulle betala åt mig i födelsedagspresent i efterskott. Men vi hade så bråttom att jag inte hann hitta något som jag tyckte var bra så jag får göra det någon annan gång. Sedan åkte vi till mormor. Hon hade bjudit flera i mammas släkt på middag. Det blev en lång kväll och vi hade jättekul. Min moster och hennes familj har också en Chihuahua. Han heter Harry. Han och Rocky hade jättekul under kvällen. Jag fick en jättemysig filt av mormor och min morbror. Min andra morbror och hans fru gav mig ett par örhängen och ett halsband. På kvällen när nästan alla hade gått försökte jag, Jacob, mamma, mormor och min moster och kusin att spela yatzy, men det gick inte så bra för vi var så trötta. Vi kom i säng vid ett.

 

På morgonen åt vi frukost vid nio. Vid elva gick vi och hälsade på Harry en sista gång och sa hej då till de andra. Sedan åkte vi och hämtade upp pappa på centralen. Efter några stopp på vägen kom vi fram till Yxlö. Vi gjorde inte så mycket den kvällen, bara åt middag och kollade på tv.

 

Idag har vi inte gjort så mycket heller, bara städat lite och pysslat i trädgården.

Nu ikväll ska jag fixa lite saker hemma och gå och lägga mig tidigt för suck, men imorgon är det skola!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0