Sista skolveckan och början på lovet

Hejsan!

 

Jag vet, det var jättelänge sedan jag skrev sist. Jag kan inte ursäkta det med annat en att jag inte hann innan vi åkte till Västkusten i fredags och där hade jag helt enkelt ingen lust. Men nu när jag ändå sitter här ska jag berätta lite om den sista skolveckan och början på höstlovet.

 

Den sista skolveckan var inte rolig alls. Alla veckor innan lov brukar vara jobbiga eftersom samtliga lärare, känns det som i alla fall brukar passa på att sticka in ett prov eftersom det passar bra och den här veckan var inget undantag. Egentligen var det inte så farligt, lite läxor och två prov i Kemi och Samhällskunskap men det känns ändå mycket när man sitter hemma och pluggar. Veckan i övrigt bjöd inte på något speciellt och proven och läxförhören gick bra.

Efter den sista och längsta lektionen på hela veckan kändes det som, vi har nämligen matte sista lektionen på fredagen och det är inte någon höjdare åkte jag hem, packade det sista och sedan åkte mamma, Jacob och jag in till stan för att hämta pappa. Resan till Mollösund gick ganska fort. Vi kom fram vid tio, värmde upp huset och packade upp. Huset tillhör några vänner till oss som tyvärr inte kunde följa med i år. Vi gick och la oss så fort vi kunde den dagen.

 

Dagen därpå fyllde Jacob 12 år. Han fick två träningströjor av mig och en klocka och mobiltelefon av mamma och pappa. Vi gjorde inte så mycket den dagen. Jacob och jag höll på med hans telefon. På kvällen åt vi skaldjur och fisk.

 

Dagen därpå tog vi det väldigt lugnt vilket vi i familjen är ganska dåliga på. På eftermiddagen sprang jag och det gick inte alls bra.

 

Igår var det dags att åka hem. Vi hade inte bråttom så vi kom inte iväg förrän vid två. Resan hem var också smidig och vi kom hem vid nio ungefär.

 

Idag jobbade mamma och pappa. När mamma hade jobbat klart var vi hos farmor en stund och fikade för att fira Jacob.

Det är ungefär det som har hänt mig sedan sist. Nästa gång jag bloggar blir nog på söndag efter teaterlägret. Nu känns det långt dit men jag vet att rätt som det är har det blivit söndag och det känns tråkigt. Men det ska bli jättekul att träffa alla vänner igen, särskilt Vickan och Clara, fast det inte var så länge sedan:D Vi ska hämta Vickan imorgon vid tre på centralen. Sedan åker vi till Sundbyberg för ett möte med Srf:s ungdomsråd. På torsdag ska vi på kurs på syncentralen där vi ska laga mat och få tips om hur man sminkar sig som synskadad och det blir nog kul. På fredag är det lägerdags!

Vi hörs snart!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0