Kärsön 2011

Hejsan!

 

Nu har vi fullt upp med att packa eftersom vi åker om några timmar. Därför ska jag lite snabbt berätta om lägret som var jätteroligt.

 

När vi kom till gården samlades vi och lekte lite lära känna-lekar. Sedan åt vi lunch och därefter fick vi våra rum. Jag delade rum med Clara och Linn. Båda känner jag väldigt väl. På kvällen började vi skriva en lägerlåt. Det var också kvällsfika.

 

På måndagen gick vi upp halv åtta. Efter frukosten hade vi samarbetsövningar som inte var så roliga. Kan ha berott på att det var väldigt kallt. På eftermiddagen paddlade vi kanot och började öva på en dans som en av ledarna höll i. Oboj, en taltidning var där och intervjuade några av oss. USS (Unga Synskadade Stockholm) var också där och pratade med oss alla. Sedan var det middag och kvällsfika som vanligt.

 

Vi gick upp samma tid på tisdagen. Jag och ungefär hälften av alla lägerdeltagare följde med till studion för att spela in en valfri låt som vi har gjort varje år rätt länge nu. Jag sjöng Himlen Är Oskyldigt Blå. Jag blev ganska nöjd. Sedan åt vi lunch och tog sedan taxi till Grönan där vi mötte upp de andra. Jag gick med Clara, Linn och en tjej som hette Emelie + några ledare. Vi gick lustiga huset, åkte Jetline, Blå tåget, Popexpressen, Flygande mattan och Slänggungan. Sedan blev det riktigt dåligt väder. Det regnade kraftigt och vi såg flera blixtar och hörde åskan mer än en gång. På kvällen övade vi lite på dansen och pratade lite.

 

På onsdagsförmiddagen var vi på Bäckis och provade på Goal ball och Show Down. Min grupp började med Goal Ball. Det är som fotboll fast för blinda med en boll som låter. Jag är inte så bra på det, inte den gången heller. Sedan spelade vi Show Down. Det är ganska likt Pingis och bollen låter där med. Det är jag bättre på eftersom vi har ett bord hemma så det gick bra. När vi hade kommit hem och ätit tränade vi en sista gång på dansen och vilade lite. På kvällen var det disco. Det gick inte bra för mig när vi skulle visa upp dansen, jag kom snett och allt blev bara fel. Efter discot var det grillning. Det var mysigt. Sedan var det spökrunda som inte var särskilt läskig precis.

 

På torsdagen mådde jag inte så bra, hade blivit förkyld. Efter att vi hade packat spelade vi spel. Eftersom det ösregnade kunde vi inte klä någon midsommarstång så vi dansade inne istället. Sedan åt vi en sista lunch tillsammans. Taxin hämtade mig vid ett. När jag kom hem var jag på biblioteket och fixade några grejer. På kvällen var jag bara hemma och packade upp och pratade med Vickan ganska länge.

 

Nu måste jag sluta skriva, ska packa för 4 veckor i båten.

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0