Första dagarna på sommarlovet

Hejsan!

 

Nu är det måndag kväll och mamma och jag har precis varit och gymmat. Början på det här sommarlovet har ömsom varit jättelugnt och ömsom varit väldigt aktivt. I fredags red jag på förmiddagen. Jag red Vasaris. Vi körde markarbete och det gick jättebra. På kvällen åkte vi ut till Yxlö med farmor och hela familjen.

 

På lördagen var det meningen att Next G skulle sjunga på stan och eventuellt sälja lite skivor men det blev inställt så vi stannade kvar på Yxlö och solade och badade istället.

 

På söndagen skulle vi sjunga i Vaxholm på barnens dag. Det var ganska lite folk i publiken så det var en väldigt stor skillnad i jämförelse med Göteborg då det var massa i publiken och vi gjorde en jättebra spelning. Publiken är verkligen viktig när man sjunger. Det är för publiken man vill göra en bra spelning. Känner man att publiken gillar det man gör bli man bara mer och mer taggad och till 99 % blir dem spelningarna bättre. Det var en paus mellan första och andra spelningen så då satt vi och åt och pratade med de andra. Jag sjöng på Lyckliga Mig på andra spelningen. Det gick inte lika bra som i Göteborg men det var helt okej. Sedan åkte vi in till stan. Vi åt middag på en pizzeria. Sedan åkte vi till Högalidkyrkan där en symfoniorkester som bland annat Jacobs saxofonlärare spelar i hade konsert. Jag har aldrig varit på just en sådan konsert förut så det var jättespännande. Jag gillade det eftersom det mesta av musiken var ganska lätt och inte så svår att hänga med i.

 

Idag har jag varit hemma hela dagen och bara tagit det lugnt. Pratat med Vickan har jag också hunnit med:-D Sedan har jag gymmat och det är det jag har gjort hittills.

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0