Sportlov!

Hejsan!

 

Nu är det lördag kväll och jag har tråkigt. Jacob är på fest och pappa är också inne i stan så mamma och jag har varit ensamma hemma hela dagen. Vi har varit hemma hos farmor och Karl-Erik och packat en del för imorgon ska vi åka till Tänndalen och åka skidor eftersom det äntligen är sportlov! Den här veckan har varit ganska intensiv i skolan, tror det beror på att det är lov nästa vecka. Har i af haft en del att plugga och så. Om jag ska fatta veckan kort så kan jag säga att vi var på gymmet i måndags och inget särskilt på tisdag, jag pluggade mest. På onsdagen var det Next G-träning, vi var inte så många den här gången. Vi övade steg till några av låtarna som vi ska köra på nästa konsert. I torsdags slutade jag sent och hela den kvällen gick åt till att plugga till provet i SO dagen därpå. Hade också Franskaprov den dagen. Jag hade pluggat en del men provet var mycket lättare än vad jag trodde så jag tror det gick väldigt bra, hoppas det i af. Igår började dagen med provet i SO som handlade om jordens inre och yttre krafter. Jag hade pluggat en hel del så det gick väldigt bra det också vilket kändes skönt. Nästa lektion hade vi muntligt förhör på Engelskaläxan och hörförståelsen som vi nu mera har varje vecka. De tidigare veckorna har det inte gått så jättebra för mig men den här gången gick det bra:D Efter lunchen skulle vi redovisa om en bok som vi hade läst under några veckors period på Svenskan. Jag läste boken tillsammans – andra boken. Den var ganska bra. Redovisningen kändes också helt okej så det gick säkert bra. På kvällen var det lugnt hemma, pappa var inne i stan på någon skaldjursbuffé. Jag pratade med Vickan i ganska många timmar;)

 

Idag har vi som sagt inte gjort mycket. Imorgon kommer vi sitta i bilen i princip hela dagen och sen blir det skidåkning hela veckan. Vi kommer hem söndag nästa vecka. Vet inte om jag kan blogga då, kanske om jag kan, orkar och hinner låna pappas dator att jag kan få till något blogginlägg. Annars kan det nog ta ett tag innan vi hörs igen.

Ha det så bra tills dess!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0