Hemma igen

Hejsan!

 

Internet kom jag tyvärr inte åt de andra dagarna och det är därför jag inte har kunnat skriva något alls. Jag kom hem igår och det var skönt fast en jag hade jätteroligt i Örebro.

 

I onsdags började dagen med samling då vi pratade om idrott innan vi gick till simhallen på skolan och badade en stund. Efter simningen var det lunch. Efter lunchen åkte vi snöskoter vilket jag har velat göra rätt länge. Det var ganska kul men önskar att terrängen hade varit roligare eftersom vi åkte på ett öppet fällt. Efter skotern samlades vi igen och då tror jag att vi pratade inför studieteknikpasset dagen därpå och så tror jag det var då som vi spelade yrkespelet som gick ut på vilket yrke man skulle vilja bli när man blir äldre, jag fick journalist, radioreporter och musiker till slut, vet inte om jag vill bli något av det men det var ganska bra i af. På kvällen var vi på boendet och gjorde inget speciellt.

 

På torsdagsförmiddagen hade tjejerna studieteknik och killarna hemkunskap. Jag gjorde mitt engelskaprov som jag hoppas gick bra, det kändes bra i af. Efter lunchen hade tjejerna hemkunskap. Vi gjorde pitabröd och skar grönsaker, gjorde sås och stekte ägg som vi kunde ha till. Det blev ganska gott. Sen gjorde jag lästestet som man alltid gör på årskursbesöket. Man läser högt och tyst ur en text och sen får man se hur många ord man läser i minuten. Det gick inte så bra för mig, jag hade inte utvecklats med att läsa högt och när det gäller den tysta läsningen vet jag inte eftersom jag hann läsa ut texten innan. Den kvällen var vi på boendet, åt chips och pizza och sjöng lite.

 

Dagen därpå var sista dagen, alltså en fredag. Efter en snabb utvärdering kom taxin och tog oss till tåget. Mamma mötte mig på centralen. Pappa är i Vemdalen och åker skidor så vi är bara tre hemma nu. Igår på kvällen åt vi i alla fall thaimat och kollade lite på let’s dance.

 

Idag har vi mest varit hemma. Mamma och jag har varit på sjukhuset hos Karl-Erik, jag kanske inte har skrivit att han har blivit sjuk. Han har fått cancer någonstans i magen. Han har haft det ett tag nu och ligger därför på sjukhuset i väntan på behandling. När vi kom hem tog jag det lugnt och nu har vi precis ätit middag. Senare idag ska vi kolla på melodifestivalen och äta godis. Mums;)

Ha det!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0