Tallin och skolan

Hejsan!

 

Tänkte uppdatera igår men hann inte det så nu ska jag göra det istället. Jag har haft en jätterolig helg i Tallinn med familjen, här kommer den!

 

I fredags var det skola som det inte finns så mycket att berätta om. Jag var hemma ett par timmar innan vi åkte till Värtahamnen i Stockholm där färjan väntade på oss. Jag tycker om färjor, de är så mysiga på något sätt. Alla fyra delade hytt. När vi hade gjort oss hemmastadga gick vi på restaurang. Maten var god, jag tog kyckling. Resten av kvällen tittade vi på en show som omväxlande bestod av ett band som spelade bra musik och omväxlande en cirkus som faktiskt var ganska bra:-D Vi kom i säng ganska sent den kvällen men kul var det!

 

Jag sov dåligt den natten så var ganska trött när vi vaknade på morgonen. När vi hade ätit var färjan framme i Tallinn. Vi var framme tio Estnisk tid och färjan gick sex Estnisk tid också. Under dagen gick vi runt i Gamla stan och tittade i lite affärer. Men de var inte så många, det var mest sovenirbutiker där. –Vi åt lunch på någon mindre restaurang som hade ganska bra mat. Vi kom tillbaka till färjan vid fem eftersom vi inte orkade mer. Det var buffé vid halv sex, en halvtimme innan färjan skulle gå igen. Den var bra den också:-D På kvällen tittade vi lite grann på det där bandet igen men vi orkade inte så länge och gick därför och la oss väldigt tidigt.

 

På morgonen efter frukosten var vi framme i Stockholm igen. Vi var tvungna att direkt ta bilen till Skeppsholmen där Jacob och hans orkester skulle spela. Vi gick runt och tittade en liten stund innan vi åt lunch och efter det spelade de. De var bra:) Sen åkte vi hem, trötta efter helgen. På kvällen var jag hemma hos Fredrika, vi bakade kladdkaka, kul!

 

Idag har det varit skola igen. Bild, Svenska, Engelska, NO, Språkval och SO hade vi idag. Nu på kvällen har jag varit hemma och slöat. Pappa och jag cyklade runt Ringvägen, det gick riktigt fort idag!;)

 

Nej nu måste jag kila, vi hörs!

/Lollo<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0