Lägerskola på Sågen m.m

Hejsan!

 

Puuuh! Nu har pappa och jag precis cyklat runt Ringvägen på 7 km ungefär på 16 minuter. Ganska bra i af:-D Sen jag bloggade sist har jag hunnit med en del så vi börjar väl från början på en gång.

 

I tisdags fick jag för en gångs skull sluta samma tid som de andra efter idrotten, mobilityn var inställd och jag hade ingen ridning den dagen. Därför tog jag det riktigt lugnt hela kvällen.

 

Igår var skolan som den brukar vara så vi hoppar över den. På kvällen var det Next G-träning. Leif är fortfarande hemma så mamma fick hålla i det istället. Vi har konsert den nionde och tionde i Älvsjö så vi övade inför den.

 

Idag har hela klassen varit på Sågen på lägerskola. Vi åkte dit med bussen vid halv nio i morse. Det började med att ledarna gick igenom vad vi skulle göra den här dagen och imorgon. Sen gjorde vi lite lära känna-övningar. Alla fick rita av varandra utan att titta på pappret. För en gångs skull var jag faktiskt lika dålig som de andra på att rita;) Sen intervjuade vi varandra lite. Sen var det fikapaus. När den var slut vid elva gjorde vi en massa övningar i att tycka saker och ting. Först kom de med en hel rad påståenden. Om man höll med skulle man sätta sig på en annan stol, förstod man inte frågan eller inte hade några åsikter om den snurrade man bara runt och höll man inte med alls så satt man kvar. Sen gjorde vi klassikern med de fyra hörnen. Dvs ledaren berättar om en situation och olika lösningar för olika hörn och så ställer man sig i det hörn som representerar lösningen som man har valt. Efter det var det lunch, korv med potatismos. Vid ett kom en polis och pratade regler och lagar med oss, det var ganska tråkigt men bra ändå. Som sista grej var det samarbetsövningar. De tog tid på hur lång tid det tog och så fick man poäng för hur bra samarbete gruppen hade. Vi fick 4,7, 4,9, 4,9 och 5 poäng som var det bästa:-D Sen var det riktigt bråttom till bussen. Vi gick jättefort men vi visste att vi inte skulle hinna. Då kom ledarna med varsin bil. Jag och tre andra tjejer slängde oss in i första bilen som kom. Alla hann! Jag kom hem vid kvart över fyra. Sen har jag bara hunnit äta middag och cyklat med pappa

Ja, det var allt jag hade att skriva, vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0