Eurovision och seg söndag

Hejsan!

Nu är det söndag kväll och jag väntar på att pappa ska komma hem för vi ska cykla ner till båten en snabbis. Men medans jag väntar kan jag passa på och berätta om lördagskvällen och den här dagen.

När vi hade varit hemma ett tag och fixat efter att ha kommit hem efter båtturen åkte vi till Kvarnängen för att stå i kafeterian för det var massa fotbollsmatcher där. Men det visade sig att vi inte behövde det så vi åkte in till Länna och tittade lite snabbt på skor. Jag hann få ett par nya stövlar och mamma en ny tröja men annars var det inte mer. Hemma hos våra vänner var det jätteroligt! Först åt vi lite snacks och pratade och så. Sedan fick vi förrätt som bestod av sparris. Efter det var det lamm med klyftpotatis till varmrätt och det var kanon! Till efterrätt (som vi åt framför tv:n) var det en massa goda frukter. Eurovision tycker jag var bättre än någonsin förut, och det menar jag verkligen! Det fanns nästan inga som jag tyckte var riktigt dåliga. Kanske Serbien, Moldavien och Ryssland för de var inte särskilt bra. Men annars var det mesta helt ok. Mina tre favoriter var Armenien, Danmark och så klart Tyskland. Omröstningen var dock inte så spännande eftersom Tyskland vann så överlägset. När vi hade tittat färdigt åkte vi hem. Vi var hemma vid 01.30 ungefär.

Idag har jag inte gjort mycket, typ varit ute i trädgården med familjen och hjälp till med olika saker. Jacob och jag jobbade ett bra tag med att sätta upp hammocken och så spelade vi fotboll också. Efter lunchen gick vi ner till bryggan och hjälpte pappa med Gertrud (vår gummijolle). Sen var vi ett tag vi en liten badstege som finns vid bryggan. Vattnet är så grunt att det bara går än till knäna ungefär, men det går att hitta på mycket där i alla fall. När vi kom hem gjorde vi lite olika saker, åt middag och sen var vi nere vid bryggan igen. Där tog jag mitt första dopp utan att ha bastat innan för i år:D Sen har jag inte gjort mycket, den här dagen har varit seg.  Men vi hörs imorgon eller på tisdag. Ha det!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: Ronja

Gud vad lyxigt att bo så nära vattnet! :)

2010-06-06 @ 08:59:21
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0