En fantastisk helg!

Hejsan!

Nu när jag har varit borta ett tag tänkte jag passa på att berätta om min fantastiskt roliga helg!

På lördagen skulle Next G (Next Generation men tänker kalla de next g i bloggen) sjunga på Fyreshovsbadet i Uppsala. När vi kom dit var det jättevarmt! Vi bytte om och gjorde i ordning håret och så. Sedan tog vi det lugnt ett tag innan det var dags. På den här spelningen skulle jag och Vici sjunga varsin bit av Lyckliga mig. Men jag var så hes att jag inte vågade sjunga själv så vi sjöng ihop i stället. Men innan vi skulle sjunga var det en tråkig tant som typ babblade om hur fantastiska --- är osv. Sen var det lottdragning. En kille hade ansvar för det. Jag stod och tänkte på annat när han sa att han skulle dra en lott. Sedan förstod jag inte att han sträcker fram påsen med lotterna till mig. Då säger han ”hallå, god morgon!” Jag blev jätteledsen och sårad för jag kunde ju inte veta att det var mig han pratade med. Och jag visst, han kunde inte veta att jag var blind men jag tycker inte man säger en sådan sak i alla fall. Det är fruktansvärd otrevligt och respektlöst. En annan i next g sa till honom att ”den där flickan är blind.” Då sa han ”ja, jag märkte det precis efter att jag sa det.” Lite sent bara. Det gick bra när Vici och jag sjöng men spelningen i stort blev väl inte så där jättebra. Det var ingen power. Men vi hade inte väntat oss så stor publik heller, vi fungerade mest bara som bakgrundsmusik. Efter konserten åt vi lunch. Sedan var jag med My ett tag. Vi tog varsin heliumballong och fick sådana där skumma röster. Så vi gick omkring och garvade åt det. Nästa konsert var utan ”god morgongubbar” vilket var skönt. Jag sjöng solo på Hokus Pokus och Jag är inte rädd. Då var jag särskilt nervös eftersom den är jättejobbig att sjunga men jag klämde i som bara den eftersom jag tänkte på den där dumma gubben så allt gick bra. När vi hade sjungit klart fick vi bada! Först var vi i bassängerna med hopptornen och trampolinerna. Trots att jag fyller 13 år snart har jag aldrig gjort något sådant förut. Jag hoppade först trean men sista gången jag hoppade vågade jag mig upp i femman också:)Men Charlie, den galningen hoppade tian två gånger! Vi var också på äventyrsbadet och det var kul! Vi åkte först vattenruschkana. Men de var inte så roliga för de gick inte så fort. Vi var också i strömmarna och försökte gå emot de men det var hopplöst. Sedan var vi lite mer vi trampolinerna och sedan var det dags att åka hem. I bilen på väg hem tränade My, jag och Charlie på We are the world som vi skulle sjunga på Gröna lund nästa dag. Next G skulle ha en liten solobit och kunde man inte den tillräckligt bra så fick man inte sjunga den. Vi kom hem vi åtta-halv nio ungefär. Hela familjen åt korv med bröd och sedan var det dags att sova.

 

På söndagen tog mamma och jag en taxi in till stan i stället för att åka med de andra. Vi var framme runt 9 men inte förrän vid halv 10 hade alla provat att sjunga på We are the world och blivit godkända. Sedan fick vi gå in. Vi gick direkt upp till logen. Där såg vi många andra kända artister. Vi fick testa ljudet nästan på en gång. Först sjöng next g Jag är ingen robot och sedan skulle vi dansa till Markoolios Ingen sommar utan reggie. När vi skulle göra det hade vi riktigt fula mössor på oss med hår fastsatt som var jättelockigt. Lite pinsamt men kul var det! Ända fram till lunchdags var det genrep, ljudtest och andra saker som skulle fixas. Vid tolv-halv ett gick mamma, jag, My och hennes mamma och pappa och åt lunch. I restaurangen satt också Petra Mede. Precis när vi var klara var det dags för sista repetitionen av We are the world så vi sprang till scenen. Genomgången gick bra, jag stod bredvid Eric Saade! Sedan kom det som alla hade väntat på. Vi fick gratis åkband! Jag, My och Charlie åkte tillsammans. Vi hann åka berg och dalbanan, flygande mattan, katapulten och fritt fall! Jag hade vägrat hela dagen medans My tjatade men tillslut gav jag efter. Men det ångrade jag på en gång när jag hade spänt fast mig. Men då fanns det ju ingen utväg. Men den var inte alls så läskig som jag trodde, men ont i öronen av trycket fick man. Sedan var det dags att byta om och fixa sig inför den riktiga konserten. Vi körde Jag är ingen robot och Ingen sommar utan reggie först och sedan höll de andra artisterna på medans vi satt i logen. Där var vi i nästan 50 minuter innan det var dags för We are the world. Den gick jättebra! Sist men inte minst var det drottningens tal. När hon var klar med det fick alla skaka hand med henne. Hon skakade min hand extra mycket och med båda händerna, antagligen eftersom jag är blind. Men det var ändå kul att få skaka hand med Silvia:) Sedan var det fri åkning. Jag åkte med alla möjliga och vi åkte så mycket vi bara kunde. Superkul alltså!:D Sedan var det tyvärr dags att åka hem. Men jag tror inte att jag kommer att få uppleva många helger som är lika fantastiska som den här har varit. Det har verkligen varit jättehäftigt!!!

 

Idag kändes det lite konstigt att komma tillbaka till skolan bara sådär. Förmiddagen var tråkig så den hoppar vi över. På eftermiddagen fanns det ingen som kunde ta hand om oss eftersom vår klasslärare var sjuk så alla fick gå till olika klasser. Michi och jag hamnade hos 6 A. Alla har sagt att det är rörigt i den klassen men jag har nog inte förrän nu förstått vilket kaos det faktiskt är. Det gick helt enkelt inte att jobba, så Michi och jag satt och pratade med My som vi delade bord med. Sista lektionen var tråkig, vi hade vikarie. Vi jobbade i dags (svenskaboken) och körde någon slags frågesport. Efter skolan skulle Michi och Sussi komma hem till mig. Men först var vi nere på Svanis och jag hade glömt hur mycket jag tycker om den skolan! Vi var på alla gamla ställen som vi brukar besöka och hälsade på en massa lärare som vi inte hade sett på länge. Sedan hämtade mamma oss och skjutsade oss hem. Där åt vi mellis och var på mitt rum och pratade och flummade. De åkte hem vi fem och sedan har jag inte gjort mer idag. Ska äta snart och sedan vila för jag är jättetrött! Hörs!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: Ronja

Åå, vad jag blir avundsjuk! Tänk att få uppträda på grönan på den där galan, superkul ju! Har inte haft något stort uppträdande sen jag var 13, men kanske blir lite fler nu när jag förmodligen börjar på musikgymnasium.

2010-06-06 @ 09:11:04
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0