En rolig tradition

Hejsan!

Igår på förmiddagen var jag, Jacob och pappa inne i Handen och köpte båtgrejer. Senare på kvällen fick vi gäster, en arbetskamrat till pappa med familj. Vi grillade kött och hade trevligt.

Idag på förmiddagen var jag hemma, pysslade runt lite och pratade med Vickan i telefon. Vid tre kom Tina (min kompanjonlärare i skolan) och hämtade mig. Varje sommar går vi ut till Knappelskär på Lövhagen med Tinas hund Milla. Detta har vi gjort i flera år nu, så det har blivit lite av en tradition. När vi kom dit var det en del folk men efter ett par timmar hade nästan alla gått och det var skönt:D Vi fikade och jag fick en födelsedagspresent av henne. Det var en parfym som luktade jättegott och jordgubbste. Jag blev jätteglad! Tina hade skrivit ett jättebra rim till också som jag tyvärr inte kommer ihåg just nu. Efter fikat schamponerade vi Milla, och det var inte helt lätt vill jag lova, men tillslut gick det även fast hon rullade sig i sanden typ fem sekunder efter att vi var klara. Sen badade jag och Tina också. Det var jättevarmt i vattnet, kanske 21-22 grader. Sedan bytte vi om och åkte hem. När jag kom hem skjutsade Tina Jacob och mig en bit till båten. Där fick vi hjälpa mamma och pappa med lite allt möjligt. Det är mycket båt just nu eftersom vi åker på fredag eller på lördag.

Men nu måste jag sluta, ska äta middag snart och sen jordgubbar, mums!:-D

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0