Längtar till jullovet!

Hejsan!

 

Nu sitter jag här och har ganska tråkigt. Ikväll ska vi på konsert med några vänner. Konserten heter Stjärnjul och vi har som tradition att alltid gå på den så här dags före jul. Några andra bekanta till oss är med och sjunger i kören. De har alltid en gästartist varje år. I år kommer bland annat Jessika Andersson och det blir säkert jättekul för det brukar det vara! Nu känns det verkligen att det bara är en vecka kvar till jul. Vi har bara en och en halv skoldag kvar eftersom vi går full dag på måndag men bara från 09.30 till 12.00 på tisdag och sen är det lov!

 

I onsdags var det skola igen och min gamla kompanjonlärares sista dag sen hon började med mig när jag började i skolan. Nu är en av våra mentorer min kompanjonlärare istället. Dagen började med Syslöjd, jag sydde fast ärmarna på min tjocktröja som jag syr och nålade en hel del. Vi har missat så mycket slöjd under höstterminen att vi förmodligen kommer ha några extra gånger nästa termin vilket passar mig bra eftersom jag är långt ifrån klar än. Sen var det Mentorstid och Svenska då det inte hände något kul alls eftersom de andra kollade på film. Efter lunchen var det Matte och sen Engelska. När dagen var slut åkte jag hem ett par timmar innan mamma och jag tog bilen in till stan för nästa möte med det där bokprojektet om hänsyn till funktionshindrade barn. På vägen hem köpte mamma lite julklappar och vi åt på Macke Donken.

 

Igår var det veckans längsta och segaste dag. På förmiddagen hade vi SO då vi började med våra häften om systerreligionerna, Matte då Klara var min kompanjonlärare vilket hon faktiskt klarade väldigt bra med undantaget att vi knapp hann räkna någon matte alls, haha;), NO då vi... fattade inte så mycket:S Till lunch var det julbord. På Idrotten hade vi vikarie, vilket var väldigt kul. Vi gjorde bland annat övningar då vi tjejer fick rida på killarnas ryggar och en då vi tjejer ställde oss på ett led mitt emot varandra och höll varandra i händerna med vilka vi bar en kille i taget. På Språkvalet såg vi en film som hette Taxi, Coco syntolkade med all heder;) Sista lektionen var det Elevens val, läraren var sjuk så de flesta gick hem med undantag för Sussi och jag som satt och pluggade medan vi väntade på min taxi. På kvällen var mamma, pappa och jag på kulturskolan och tittade på årets Julton som Jacob var med i. Det är en musikuppvisning från kulturskolans sida och det sägs vara jättebra och det var det också.

 

Igår började dagen med SO, sen Engelska och till sist Svenska. Efter skolan besökte Mamma, pappa och jag ett gym för de som behöver hjälp av en sjukgymnast, inte för att någon av oss behöver det men det var det enda stället jag fick komma in på eftersom jag egentligen är lite för ung för att gå på gym. På kvällen åt vi lite snacks. Sen lagade vi Tacos som Jacob och jag skulle äta själva eftersom mamma och pappa skulle på någon fest. När de hade åkt spelade Jacob och jag lite ihop, sjöng Singstar så det dånade, (nästan bokstavligt faktiskt) och spelade Fifa 11. Mamma och pappa kom hem vid tio.

 

Idag tog vi sovmorgon på typ en kvart, vi gick upp 08.45. Efter frukosten åkte pappa och Jacob in till stan och mamma till centrum så jag blev ensam hemma. Nu har mamma kommit hem och jag har just inget att göra.

Nej nu måste jag sluta, det här tog ett tag att skriva. Ha en trevlig helg!

/Lollo<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0