En skidkul skitdag

Hejsan!

Ursäkta för en del slarv och stavfel jag gör när jag skriver, kan ju som sagt inte kontrolera mina texter innan jag publicerar de. Skriver så noggrant jag kan i af.

Idag har vi haft vinterfriluftsdag i skolan och jag och Coco hade längdskidor tillsammans med fiskarna och de som vill prova snöskor. Det var bara Coco och jag och en lärare med oss. Det började med att jag, som inte har åkt på nästan 2 år tar mig upp på världens minsta kulle och ramlar pladask på den ca 3 meter långa nerförsbacken, haha ;) Sedan tog vi oss över isen. Det var skitkallt rent ut sagt och inget glid alls. Vi skulle hitta spåret för att kunna åka lättare. Rätt som det är hamnar vi där snön är som allra blötast och tungast. Vi bestämmer oss för att ta av skidorna och bära de förbi det jobbiga partiet. Det är bara det att när vi kommer förbi och har fort bort den värsta snön så har det fastnat så mycket is i bindningarna att varken jag eller läraren får på oss våra skidor. Coco åker bort för att undersöka om det vi sätt möjligtvis kan vara spåret vi letar efter. Det är det inte, så vi går tillbaka till de andra lagom nöjda med skidåkningen. Men hos de var det rätt mysigt. Vi lånade två pimpelspön och fiskade lite. Sedan grillade vi korv och det var också kul. Så det blev ingen dålig dag till slut. Vi lyckades få bort så pass mycket snö från mina skidor så att vi kunde åka tillbaka till bilen. Vi fick till och med lite glid ett tag, haha.
När jag kom hem var jag kallt och blöt. Gick ut med hunden och sedan var det raka vägen in i en lång, varm och skön dusch!
Nu på kvällen har vi varit hemma hela familjen. Vi har ätit lax och kollat på tv. Är trött efter dagens utomhusaktiviteter och har fruktansvärt ont i huvudet.
Trevlig helg på er!
/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0