Musikvideo och shopping

Hejsan!

Visst är, var det fint väder! Men inte nu, för nu är det kallt och grått igen. Suck. Inte hann jag njuta så mycket igår heller, hade fullt upp som jag brukar.

Som jag skrev var vi på Yxlö Med farmor mellan fredagen och lördagen. På lördagseftermiddagen kom våra kompisar Samira och Björn till oss. Vi umgicks, åt middag och kollade på Eurovision! Tänk att Sverige vann, det är sååå coolt!

I söndags morse åkte mamma och jag tidigt in till stan för att jag skulle vara med Next G och spela in en ny musikvideo till du skänker mening åt mitt liv. Det gick så där. Vi skulle dansa mycket och det är inte riktigt min grej. När vi var hela gruppen gick det ok, men när vi skulle dansa fyra och fyra sa jag till att jag helst skippade det. Det fick jag, jag blev inte den enda. Mamma och jag åkte till Stinsen och shoppade inför konfalägret på Vitsgarn. Brukar vara kass på att köpa kläder. Nej det är för trångt, nej den är för kort, nej den var obekväm, nej ful färg ... Osv. Men idag fick jag blodad tand. Hittade bra skor som är bra för segling. Två par shorts, en T-shirt och en hoody mm. Var rätt stolt faktiskt. På vägen hem hämtade vi upp farmor som stannade på middag. Var hemma en stund och packade upp. Sen åkte jag till ridningen. Med tanke på att det var nästan en månad sen så gick det bra. Red Gulan. Vi tränade i ridhuset ett tag och tog en sväng i skogen sen. På kvällen såg jag på mästarnas mästare.

Idag har det varit en ok skoldag som inte sticker ut nåt vidare förutom att vi hade Matteprov på morgonen. Ett grundläggande test för alla åttor på skolan. Det var bara det allra allra enklaste så det gick lätt. Har bergis nåt slarvfel. Nu har jag gymmat och spelat piano.

Det var väl allt för mig, tack och hej!

Seger!!!

Vi vaaaaaaaaaaaaann!!!!!!! :)<333333333

Härligt på Yxlö

Hej alla!

Nu är vi på Yxlö. Vi, eller m och p i af jobbar en del i trädgården. Farmor har precis åkte hem. Ikväll kommer våra vänner som är mycket i Sydafrika hit och kollar på Eurovision med oss. Heja Loreen!
Det var väl allt. Måste själv sätta mig och fortsätta läsa en deckare till svenskan, suck!
Hörs allihopa!
/Lollo<3
Ps. Farmor har precis åkte hem? Att plugga mer svenska är kanske inte helt fel ;)

Smått och gott

Tja!

Nu vet jag inte riktigt vad detta inlägg kommer handla om, men jag kommer nog på nåt smart snart.

Jag har inte gjort så mycket. Gymmat, spelat piano, skött skolan hemma och tagit det lugnt. Skolan är inte så himla påfrestande längre, i af inte så farligt att man känner att betygen är på gång och sommarlovet också.

Har följt Eurovision Song Contest en del. Många bra låtar, men allmänheten röstar inte med mig, typ hälften av mina favoriter gick vidare. Ska lyssna imorn också och heja på Sverige. Har en hel del väldigt kul och spännande saker uppbokade men det har inte tagit fart än.

I helgen ska vi vara på Yxlö. På lördag kommer vänner till oss som bor i Sydafrika halva året så vi har inte träffat de på länge. Vi ska kolla på Eurovision, det har vi gjort tidigare också. Dessutom ska jag på söndag spela in en musikvideo med Next Generation och det blir kul. Det är låten ”Du Skänker Mening Åt Mitt Liv” som är nån äldre låt som vi har spexat till lite. Det blir kul, vet inte riktigt vad vi ska göra men det brukar vara spännande.

Annars är det ngt mer, tycker det räcker så här. ;)

Kristi himmelfärd

Hej!

Hemma från båtturen som var helt ok som vanligt. Man kan säga att vi är rätt nöjda med vår nya båt ;) Vi älskar den!

När vi kom till båten i torsdags hade vi haft inbrott. Inte bara vi, utan flera båtar på bryggan. De hade bara tagit alkoholgrejer, och eftersom vi inte hade packat in all mat än så blev vi inte av med så mycket. Vi tänkte göra det på onsdagen, tur att vi inte gjorde det. Det hade vissa andra gjort och de blev av med rätt mycket. Synd med tanke på att det var första veckan som nya båten låg där. Som tur var hade de ”bara” sönder låset och där med plexiglasskivorna vid nedgången till båten. Efter polisanmälan och några telefonsamtal till de som också haft inbrott och bryggchefen gav vi oss av mot Lacka. Där grillade vi hamburgare på kvällen. Några kompisar till oss var också där med sin båt.

På fredagen blåste det mycket och vi hade inte bråttom så vi stannade hela dagen och tog det lugnt. På kvällen bastade och badade vi. Det var suuuuuperkaaaallt!

På lördagen gav vi oss av mot Utö. Det tog lite tid för det vart total stiltje ett tag och vi gjorde hela 0,00 knop. Sen blåste det tack och lov upp och vi kom fram. Den kvällen köpte vi glass, åt fisk på havstrappan i hamnen och var uppe på restaurangen.

Idag åkte vi hem vid 12 och var hemma vid halv fem. Pappa och jag hann med en cykeltur och så har vi ätit middag.

Men nu måste jag sluta, Jacob tjatar om datan. Suck.

Vi hörs!

Lunken

Chao!

Puuuuuh! Lunken är klar! Det var jobbigt, men skönt så här i efterhand.

Vi gick i skolan på förmiddagen idag. Vi började springa halv ett. Jag sprang inte med min kompanjonlärare på idrotten för hon kunde inte. Istället sprang jag med vår hemkunskapslärare som jag sprang med i sexan. Starten var som vanligt ett enda kaos. Efter bara några hundra meter hittade vi en kille som hade svimmat vid vägkanten. Vi var tvugna att skaffa hjälp och i och med det så blev min tid inte den bästa. Men jag tog tid ändå från och med att vi lämnade killen. Fick sedan veta att det gick bra för honom. De första kilometerna var helt ok. Att andas var det svårastew efter förkyldningen, en viss trötthet fanns också kvar men inte så farligt.
Först springer man några km på Ringvägen. Sen tar man in på Lövhagen där man springer ett tag. Sedan kommer en jättetrång stig där det är väldigt svårt att springa två. Sen är det en mördande uppförsbacke som är den jobbigaste jag någonsin skådat. Efter den kommer dock en nerförsbacke och straxt därpå kommer man ut på vägen igen där det är ca 1,5 km kvar innan man kommer i mål. Ca 7,5 km men det är ändå så pass viktigt att springa bra, i af för mig så därför känns det rätt långt ändå. Höll på att dö i uppförsbacken kändes det som, men överlevde. När jag kom i mål var jag fruktansvärt trött. Mamma hämtade och skjutsade hem mig. Har fått en muskelbristning eller nåt i höften, kändes inte det när jag sprang men nu känns det väldigt mycket. Jacob vann av sexorna som bara springer runt ringvägen, grattis brorsan, bra jobbat! :)
Nu på kvällen har jag vilat och packat inför nästa båttur som är imorn till söndagen. Vi kanske hörs ute på sjön!

Rep och konserter

Hej!

Nu är jag hemma igen efter en dag full med intryck och roliga grejer. Men vi börjar med igår.

Vi skulle ju ha konsert med musikgruppen på elevens val i dag på öppet hus i skolan. Till det har vi repat hur mycket som helst de senaste två dagarna. Jag ska sjunga en vers på Can You Feel The Love Tonight från Lejonkungen och två olika rader på We Are The World. Igår var jag på 1,5 lektioner och sen var det rep från 10-15. Sen åkte jag hem och var där hela kvällen och gjorde väl inte så mycket.

Idag började dagen med att alla tjejer i min klass var på skolbesök på ungdomsmottagningen i nån timme eller så. Sen gick vi tillbaka till skolan och där började vi tjejer som skulle vara med och sjunga att repa igen i aulan. På lunchen följde jag med Sussi hem en stund. Hon har många syskon och hennes mormor, äldsta syster, hennes man och två döttrar Bea och Lele (OBS smeknamn;)) hade kommit från Italien för att hälsa på. Bea och Lele är 5,5 och 2 år gamla. De var riktigt gulliga. Enda nackdelen är att alla i Sussis familj är italienare och de som inte bor i Sverige pratar nästan bara italienska så det var lite svårt att prata med dem. Vi lekte en stund med Sussi systerdöttrar innan vi gick tillbaka och repade lite till. Efter det, vid tretiden gick vi hem till Sussi igen. Vi åt lite, lekte med hennes systerdöttrar, spelade gitarr och bara pratade. Det var väldigt kul att träffa hennes familj tycker jag. Har träffat rätt många men jag har typ inte ens träffat hälften, Sussi har 9 syskon och många av dem är gifta och bor i Italien och har egna barn. Om du läser det här Sussi, tack för en jättefin dag!

Jag åkte i af hem straxt före fem och åt och fixade mig inför konserterna på öppet hus i skolan. Det gick bra. Första gången på Can You Feel The Love Tonight så var jag rätt nervös så det hördes kanske lite. På We Are The World så gick det rätt bra också. På konsert nummer två var jag inte så nervös och är riktigt nöjd med sången. Uppträdandet över huvud taget var väldigt bra. Alla sjunger väldigt bra och ingen sticker ut. I juni är det konsert för skolan också så det är inte slut än.

Nu är jag hemma själv, de andra sjösätter vår lilla båt Båtilia. Det är väldigt mycket båt nu i och med att vi råkar ha två segelbåtar, var av den ena i och försäg är på plats på varvet och inte här men ändå. Sen är det småbåtar, Yxlö och här hemma också. Men till sommaren, då hoppas jag att det kommer vara värt allt besvär. Imorn är det Lunken, då ska jag spriiiinga! Sen är det ut med båten igen!

Vi hörs!

C'est La Vie

Hejsan!

Hemma från första turen med nya båten C’est La Vie. Det var roligt och spännande. I natt la vi till vid ett ställe som heter Napolionviken. Vi grillade på kvällen och spelade kort. Idag har vi segla rätt mycket. Det blåste rätt mycket så vi fick bra fart. Vi kom hem alldeles nyss. Jag är supertrött. Har dessutom lyckats dra på mig en förkylning mitt i härligheten så vi får se hur det går med det. Ska sjunga solo på ett uppträdande som vi ska ha i skolan i övermorgon och så ska vi springa Lunken, det årliga loppet som alla skolor här har varje år. Brukar satsa rejält men med förkylning och allt vet jag inte hur snabbt det kommer gå. Men nu ska jag inte vara pessimist, har bara tre skoldagar nu i veckan och musikrep typ hela tiden så särskilt mycket lektioner lär det inte bli. Och sen är det några lediga dagar då vi ska segla igen :)

Det var väl bara det jag ville säga, hörs!

Go 3 kronor

Hej!

Lyssnar på Sverige mot Ryssland hockey vm, vi ligger under med 3-6! Jag som tyckte det gick så bra, dumma match ;( heja oss i af, Sverige äger fett! :)

Vishet

Tjenare tjenare!

Kan någon förklara för mig varför teknik ska vara så krångligt? Jag ska bara flytta filer från USB till USB, kan det inte bara vara så enkelt att jag bara klipper och klistrar då? Nej det är mappar hit och mappar dit och så yes, det funkar för att straxt komma på att fan, det funkar ju inte alls, nu får jag börja om från början! Okey nu låter jag sur, men så farligt är det inte. Men dagens teknik ... ;)

Dagens dag har i af varit rätt nice. Har varit i skolan där det har flutit på som vanligt med Svenska, SO, Matte och Hemkunskap. Har redovisat mina prao och det gick bra och på Hemkunskapen gjorde vi korvstroganoff som blev ätbar och lite till. På kvällen har Coco varit här. Hon stack vid sex och sen dess har jag suttit här med USB, idrottsläxa och gud vet vad.

Igår hände inget intressant, var i skolan och hemma och tråkade.

I helgen är det dags att segla hem nya båten. Första turen med den, det blir kul :) Annars har jag inga speciella planer så det vet jag inget om förrän det händer.
Oj så filosofiskt det blev, slutar innan jag blir för vis av mig :D

Idrottshelgen 2012

Tja!

Det var några dagar sen. Är så drygt att skriva på mobilen, så jag tänkte att jag nu skulle berätta om en fantastiskt rolig helg!

I fredags, som jag redan skrivit kom Fredrika och jag fram och checkade in. Sedan var det middag då vi träffade Vickan och Emma, hennes ledsagare. Sen var det information då man pratar om alla aktiviteter, var de är och så. Vickan fick också prata om friidrotten och om att hon ska tävla i London i höst. Senare kollade vi som sagt på hockey och hade allmänt kul.

I lördags började dagen med elektronskytte då man skjuter med hjälp av ljud. Ju högre tonen är, dess då närmre mitten av måltavlan är man. Det där har jag länge varit bra på men alltid kommit tvåa efter samma tjej så nu gick jag in för att vinna min klass äldre. Vanligtvis får man 5*2 skott på sig, totalt 100 poäng kan det bli. Men det här året fick man en testtavla först, där sköt jag 47/50. Men den som räknades i tävlingen var tavla nummer två där jag sköt 49/50, alltså var jag garanterad en medalj, frågan var bara vilken. Sen klättrade vi. Jag tog en rak vägg först. Vickan tog en lutande som jag klarade förra året och som kom näst på tur. Men jag var för trött och siktade in mig på fel grejer och orkade inte. Armarna vrålade i protest efter halva väggen och jag gav upp och tog en till rak. Efter lunchen hade Vickan och jag gym, bara vi två med tränaren. Det var ok, vi gick igenom hela kroppen och det kändes bra. Sen var Vickan och jag med på Show-Down träningen också fast vi inte var anmälda. Efter några matcher som Vickan körde med några andra körde hon och jag. Bordet hade svält i mitten och bollen flög lite som den ville. Vickan har tävlat och vet precis hur hon ska göra för att få vissa saker att hända. Bollen flög på mig, aj! Bollen flög på fönstret, upp på en hylla, ner i en kartong och ut i koridoren. Helt sjukt siktat Vickan! Dessutom var nätet, som är gjort av trä bara fastskruvat med en skruv men som vi sköt så lossnade det och då slutade vi äntligen. Men det är nog inte många som lyckats skjuta av ett Show-Down nät! Sen var det i af middag, dusch och godis som vi köpte alla fyra i en affär i närheten. Discot var vi inte så länge på, såg bara uppträdanderna och sen gick Vickan och jag till Noa och hans kusin där vi var hela kvällen.

På söndagen var det Boxersize eller hur det stavas. Det var kul, har kört det lite tidigare och det är jobbigt. Sen packade vi ihop, duschade, åt lunch och sen var det avslutning. Och vinnaren i skytte för de äldre är ............ Louise och nån till på 49 poäng! Ha, jag fick guld, yes!!! Välförkänt, haha ;) Sen tog vi tåget till Stockholm med Vickan och Emma där vi sa hej då. Fredrika och jag tog tåget till Västerhaninge där jag mötte upp hela familjen och åkte hem.
Det har varit en fantastisk helg som jag sent kommer glömma och jag hoppas jag får träffa alla snart igen!
Pallar inte skriva om skolan och allt, så vi hörs nån annan gång!

På plats i Eskilstuna

Tjaaa!

Nu är jag på idrottshelg i Eskilstuna. Kom hit kl 6. Vi har ätit middag och varit på informationsmöte. Är med Fredrika, Vickan och hennes ledsagare Emma :) är på Vickans och Emmas rum nu och kollar hockey, Sverige-Norge 2-1! :) heja Svennarna!
Hörz
/Lollo<33

Skolstart #2 under åttan

Hejsan allihop!

Skriver från datan, de var ett tag sen nu och det känns skumt och ovant men går det gör det. Nu var det ett tag sedan vi hördes på riktigt eller vad man ska säga...

I söndags som sagt var farmor här på middag, jag bakade scones och vi såg på mästarnas mästare som vanligt.

I måndags var Jacob och jag hemma och slöade eftersom mamma och pappa var på jobbet. På kvällen hade vi grannar över hos oss. Det var inte jättekul precis, jag hade ingen att vara med och tillbringade i stort sätt hela valborgskvällen i min ensamhet på rummet.

I tisdags gick Jacob och jag till hamnen och tog en glass. Vi tog med oss Rocky och det var sommarkännslor i luften vill jag lova :) På eftermiddagen var jag och red igen. Gulan fick jag och det gick riktigt bra faktiskt, fast han är mycket svårare än Berra :D På kvällen tog pappa och jag vår första cykeltur för säsongen. Det var underbart fast kaaaallt! Vi hann även köra över segelbåten till dess ordinarie plats och då blev det ännu kallare.

Idag var det första skoldagen sedan den 5 april och det kändes för hela klassen var helt stirrig. Vi börjar nu jobba på redovisningarna om våra praoveckor. Vi har även varit på en dramagrej med kulturskolans dramapedagog. Det skulle handla om Romio och Julia, eller Robert och Julia som teatergruppen ska sätta upp. Det var lite kul ;) Vi hade en kaosmattelektion och hemkunskapen var inte långt därifrån. Vi lagade pannkakor. Har ingen aning om hur de blev, orkade inte smaka.
Nu ska jag ta det lugnt och sedan ut på cykeltur #2. Så vi hörs väl nån gång!