Älvsjömässan

Hejsan!

 

Den här helgen har gått fort liksom veckan före.

 

I fredags var det en lugn skoldag för att vara på en fredag då man ju brukar få de flesta proven och så. Efter skolan åkte jag hem. Den kvällen var alla hemma. Vi åt en god middag och kollade på tv.

 

Dagen därpå åkte mamma och pappa tidigt eftersom båten skulle tas upp. Jacob åkte också iväg efter ett tag för en fotbollsmatch så jag blev ensam med Rocky. De andra var hemma vid halv tre. Mamma och pappa åkte till stan eftersom de skulle på 50-årsfest. Jacob och jag packade och gick till farmor där vi skulle sova över. Vi köpte pizza, kollade på tv och åt godis.

 

Idag gick vi upp tidigt hos farmor. Mamma och pappa hämtade oss straxt före nio. Mamma och jag tog taxi till Älvsjö där det var dags att sjunga med Next. Det var talangtema så det var flera artister från fd talangsäsonger med. Vi sjöng bara två låtar men de gick ganska bra. Det var kul att få gästspela och det känns inte riktigt som att jag har tagit något slutgiltigt farväl av gruppen än eftersom jag ju också ska vara med på nya skivan som vi ska börja spela in snart. Vi kom hem vid ett. Sedan dess har jag varit hemma. Jacob har varit på innebandymatch, mamma och pappa vid båten så jag blev själv igen. Nu har vi precis ätit middag och jag är ganska trött. Det verkar som att jag har en ganska lugn skolvecka framför mig vilket känns bra. I helgen ska jag på SRF:s kongress tillsammans med de andra i SRF:s barnråd. Det ska bli jättekul, längtar!

Vi hörs snart!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0