Helgen, veckan och kommande helg

Hejsan!

 

Nu har jag precis kommit hem från Next G-träningen. Har också varit på fotografering för projektet som jag är med i som snart ska ge ut en bok om hur vuxna ska kunna lyssna bättre på funktionshindrade barn och om hur vi ska kunna få vara med och bestämma mer om beslut som fattas runt omkring oss. I morse var vi och simmade med klassen. Det var ganska jobbigt eftersom vi simmade ganska långt men det gick ganska bra för mig. Sedan hade vi lite livräddning, några övningar i vattnet och lite fri lek. När vi kom tillbaka till skolan hade vi först Svenska då alla fick läsa varsin bok, Mentorstid då jag satt och läste, Matte då vi fortsatte i boken och Engelska då vi pratade grammatik.

 

Igår var skoldagen ganska normal och händelselös. Imorgon har vi Lunken i skolan precis som förra året. Förra året när jag gick i sexan sprang vi bara runt Ringvägen, alltså ungefär 5 km. I år ska vi springa ut en bit på Lövhagen också. Det blir ungefär någonstans mellan 7 och 7,5 km. Vi övade alltså inför det på Idrotten. Det var ganska jobbigt eftersom det var så varmt ute. Efter Mobilityn hade jag utvecklingssamtal som gick ganska bra. I måndags var det inget speciellt som hände. I helgen var vi som sagt i Mollösund vilket var mysigt. Båten såg fin ut sa mamma och pappa så jag tror hon kommer se nästan lika bra ut som förra året;)

 

I helgen ska jag på Idrottsläger i Eskilstuna med Fredrika som förra året. Man kan välja mellan många olika aktiviteter. Jag har valt gym, elektronskytte, fotboll för synskadade, klättervägg, dykning och judo. Vissa av dessa aktiviteter har jag provat på tidigare, vissa är helt nya. Berättar mer om dem nästa gång jag bloggar.

Nu ska jag sluta, är jättetrött.

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0