Tjejhelgen

Hejsan!

 

Oj då, en vecka sen var det visst. Den här gången har jag i af en del att berätta så bered er på ett lite längre inlägg.

 

Jag hade en rätt tuff inledning på veckan med franskaprov hörförståelse på måndagen som gick väldigt bra, matteprov a på tisdagen som också gick bra och matteprov b på onsdagen som inte var så där himla lyckat. Torsdagen och fredagen hade vi inga prov och jag hoppas att jag har gjort mina sista prov för terminen nu.

 

Som jag tidigare har skrivit så har jag varit på tjejhelg. I fredags kom jag hem och la ner det sista innan jag tog taxi in till Tollare kursgård där lägret var. Jag mötte upp de andra. Jag kände nästan alla. När alla hade kommit gick vi till våra rum. Jag delade med Vickan och Clara. Vi samlades ett tag senare och presenterade oss trots att nästan alla kände alla och gjorde några lekar och övningar. Vi åt middag också som var god. På kvällen kollade vi på idol och pratade.

 

På lördagen började vi med att prata tillsammans om olika saker och göra lite övningar. Efter lunchen hade vi gymnastik. Vi gjorde mest lekar. Vi gjorde bland annat den där när man drar en lapp och så kanske det står ”huvud mot axel” och då ska någon sätta sitt huvud mot någon annans axel och så ska lappen sitta emellan och man får inte tappa den. Till slut blir allt en stor klump när det har blivit många lappar och det var rätt kul. Vi gjorde också några andra övningar. Efter middagen hade vi spa. Jag, Vickan, Clara, Sara och Julia gjorde ansiktsmasker av banan och avokado. Julia och Sara var vi väldigt mycket med under helgen. Sara träffade Vickan och jag senast för två och ett halvt år sedan och Julia har jag aldrig träffat men vi trivdes väldigt bra ihop. I af, ansiktsmaskerna. Jag har aldrig gjort egna ansiktsmasker förut men det var rätt kul men jag tror ändå att jag föredrar vanliga ansiktsmasker framför banan. Sen tog vi det lugnt en stund. Sedan hade vi pratstund och åt frukt och chips. Sedan var jag, Vickan, Clara, Sara och Julia på vårt rum och flummade jättelänge.

 

På morgonen vaknade jag med ont i halsen och var snuvig. Jag som har klarat mig undan hela hösten, i af sedan i början av den och varför i december? Jag hatar förkylningar! Nu på morgonen pratade vi genom helgen och vad som skulle bli bättre, vad som var bra osv. Det kom även en tjej som hade yoga med oss. Jag har aldrig gjort det förr men jag har hört mycket positivt om det och det var ganska bra. Först gjorde vi lite kroppsövningar som var lätta. Sedan hade vi avslappning som var rätt skön och meditation som var det bästa. Instruktören berättade om saker som hände och så satt man bara och slappnade av och försökte leva sig in i det. Det var svårt att komma upp sedan, man blev väldigt trött. Sedan pratade vi en stund och spelade piano innan vi åt lunch och sedan var det dags för alla att åka hem. Min taxi var en halvtimme försenad så jag fick vänta väldigt länge. Kom hem någon gång efter två. Nu har vi bakat två uppsättningar lussebullar och en med pepparkakor. Årets julbak gillar jag verkligen för då känns julen alltid mycket närmre. Sedan har jag och Jacob spelat schack och nu sitter jag här. Är dödstrött och blir inte långrandig ikväll.

 

I veckan är det julton så imorgon är det genrep, sen Lucia och sedan julton på onsdag och torsdag kväll. Sedan ska jag väl ha bloggat igen.

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: LJ photos&texts

Tjejhelgen var verkligen suverän! :D

2011-12-13 @ 18:44:25
URL: http://laramore.blogg.se/
Postat av: sushi!!!

hej lollo! längtar till jullovet redan! jag längtar oxå tills alla mina systrar kommer!:D men don´t worry1 21 december är snart här!!:D

2011-12-17 @ 15:38:44
URL: http://supersushi.blogg.se/
Postat av: sushi!!!

hej lollo! längtar till jullovet redan! jag längtar oxå tills alla mina systrar kommer!:D men don´t worry1 21 december är snart här!!:D

2011-12-17 @ 15:39:00
URL: http://supersushi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0