Nu drar det igång...

Hejsan!

 

Det är konstigt, men man börjar redan känna sig tröttare än vad man gjorde på lovet och jag tror inte bara det beror på tidiga mornar. Men på söndagar är man i och försig nästan alltid trött, i alla fall jag. Men trots det ska jag ändå ta mig tid att berätta lite om vad som har hänt dem senaste dagarna.

 

I torsdags var det fortfarande smartstart. Hela skoldagen gick åt för att skriva ihop någonting om vad vi ville bli när vi blev vuxna och vad det krävdes för utbildning osv. På kvällen gjorde vi inget speciellt, pappa och jag sprang på Lövhagen.

 

I fredags gick vi enligt schemat vilket faktiskt kändes ganska skönt. Smartstart är bra men det känns alltid lite spännande första veckan med nytt schema innan man hinner komma in i rutinerna. Vi har nya lärare i Musik och Matte-NO. Första lektionen hade vi NO. Den gick mest åt till att läraren pratade med oss så vi skulle lära känna henne. Sedan hade vi Engelska då vi pratade om vad som skulle hända till höstlovet, om vad vi skulle läsa och prata om och så läste vi såklart målen. På SO:n redovisade vi våra arbeten om våra yrken. Efter lunchen hade vi Musik där ju läraren också är ny. Det är svårt att döma de nya än så länge, man måste nästan vänta till lektionerna har börjat på allvar först. Sedan hade vi Svenska då vi läste och Matte där vi hade diagnos. När jag kom hem straxt före tre kändes hjärnan död och då har vi knappt börjat än. På kvällen gick mamma och jag ner till hamnen där det skulle vara lite förfest inför segeltävlingarna dagen därpå. Det var ganska dött. Pappa skulle äta middag med några kompisar. Mamma, Jacob och jag kollade på tv och åt fruktsallad.

 

Igår var vi nere och kände på stämningen under tävlingarna. Det var kul i hamnen. Vi umgicks lite med vänner. Jag träffade Coco från min klass. Jacob och orkestern som han är med i spelade så vi kollade på de, dem var jättebra! Sedan åt vi lunch och kollade på målgången. Vid fyra åkte vi hem och packade innan vi stack ut till Yxlö. Farmor följde också med. Vi grillade den kvällen och tog det lugnt.

 

Idag har vi inte gjort mycket på Yxlö, några grannar här hemma kom ut till oss och vi fikade, annars har det varit rätt lugnt. Vi kom hem vi halv sex. Ska försöka ta det lugnt på kvällen eftersom det är skola imorgon och allt.  In för veckan har jag inte några stora planer vilket bara känns skönt.

Vi hörs snart!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0