Krocketfest och hunddagis

Hejsan!

Nu är det måndag förmiddag och jag sitter här och latar mig. Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Är ensam hemma just nu men de andra kommer vid tre och då hoppas jag att vi kan hitta på något.

I lördags var det krocketfest och den blev jätterolig! Vi tittade först lite på bröllopet och jag tycker att det var jättefint och bra på alla sätt. Daniels tal senare på kvällen var ju suveränt! Så mycket inlevelse han hade där alltså! Sedan var det krocketturnering. Vår familj gick till final men vi vann som tur var inte:D Efter det var det lite fritt innan det var middag som också var väldigt god. Sedan tittade vi lite mer på TV och bara umgicks. Tillslut började folk åka hem och till sist var det bara Samira och Björn kvar som skulle sova över. Vi hjälptes åt att duka av och diska. Vi kom i säng vid 02.30.

Nästa dag hade vi sovmorgon eftersom det blev så sent dagen innan. Efter frukosten spelade vi rapparkalja som vi gjorde i Sydafrika och det var flum:-D Rapparkalja går ut på att man väljer ett slumpmässigt ord och så ska alla hitta på en varsin förklaring på ordet och så ska man försöka lura varandra så att de tror att just din förklaring är rätt. Ju fler du lurar ju fler steg får du gå. De skummaste orden var fellovplastik, oskär, såt och ja jag vet inte allt... Vid halv ett kom Fredrika och vi åkte till hunddagiset där hennes hund Frasse går och hälsade på. De har mycket olika djur där och jag fick bland annat träffa ett föl och tre kattungar som var ca fem veckor gamla och fyra stycken som var ca två veckor gamla. De hade inga namn men de som var fem veckor gamla heter Saffran, Aila och Lillebror. Fredrika ska ta hand om Lillebror när han har blivit lite äldre så honom kommer jag få träffa mycketJ När jag kom hem åt vi middag och sedan lyssnade jag på en tråkig talbok. Men nu tror jag att jag är klar för den här gången.

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: Lara - Something To Tell ^^

Va gulligt med fölen! :'D

Jag saknar dig suuuuuupermycket! Verkligen supermycket! <3

KRAM! <33

2010-06-24 @ 22:12:35
URL: http://somethingtotell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0