Lysekil igen

Hejsan!

Nu är vi i Lysekil igen. Jag sitter och lyssnar på radio. Snart ska vi spela lite kort innan vi går och lägger oss.

Sen jag bloggade sist har vi först varit i Hunnebostrand där en klasskamrat till mig och hans bror som går i Jacob klass och deras föräldrar har sommarställe. Vi var hos de en hel kväll och pratade och grillade.

Dagen efter gick vi till Hamburgsund. Det jag minns mest därifrån var Ibrahims pizzeria. Det var en kille som hette Ibrahim som drev en pizzeria som vi åt på kvällen. Hans pizzor var grymma! Vi orkade till och med att äta panacotta efter, så lätta var hans pizzor.

Dagen efter det gick vi till Fjällbacka. Där var vi bland annat och tittade på bergsklyftan som i Ronja Rövardotterfilmerna är Helvetesgapet. Vi stannade i Fjällbacka i två nätter.

Idag har vi haft gäster ombord på båten igen men bara över en dag. Det var Lasse (Lasse och Viveka som vi besökte i Lysekil), hans dotter och henne dotter. Det var jättetrevligt. De seglade med oss hela dagen. Vi släppte av de i Lysekil där vi är just nu.

Imorgon går vi till varvet där vi ska lämna Tettina. Hela lördagen kommer vi packa ur henne. Sen på lördag kväll sover vi hos några vänner. På söndag åker vi hem.

Jag bloggar igen på söndag eller på måndag.

Ha det!

/Lollo<3

Ps Tack ska ni ha farmor och Karl-Erik för alla fina kommentarer. Vi ser fram emot att träffa er snart igen. Ha det så bra till dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0