En rolig kväll

Hejsan!

 

Nu är jag ensam hemma, har precis kommit hem från en kompis.

I måndags var jag i skolan. På morgonen var vi ute vid Knappelskär och hade Biologi. När vi kom tillbaka var det lunch, sen Biologi i klassrummet. Vi gick mest igenom vad vi hade lärt oss på Knappelskär. Sen hade vi Språkval och SO innan vi slutade för dagen. På kvällen gjorde jag inget speciellt vad jag minns.

 

Idag var det den första skoldagen där vi bara hade vanliga lektioner. Dagen började med Matte. Sen fortsatte den med NO. Efter NO:n var det lunch, fisk. Efter lunchen var det Språkval och det var flum! Sen var det Svenska. Skolans bibliotekarie kom och redovisade en massa böcker. När alla hade lånat varsin bok var det idrott. Vi började med en massa information. Sen var det jägarboll och gympatimmen avslutades med stafett. Klara och jag bytte om snabbt och sen skyndade vi oss till bussen. Jag skulle följa med henne hem den här dagen. När vi var framme hos henne gick vi och hälsade på alla kaniner som hennes familj och deras grannar har. De hette Silver, Gucce, Minihopp, Mimmi, Våfflan och Sally. Sen fanns det två gråa hanar som de inte hade döpt än. Sen gick vi in och tittade på Sound of music ett tag. När vi hade tittat på den gick vi ner i köket och bakade chokladbollar. Första omgången blev så dålig att vi hällde upp all smet på en tallrik och satte in den i frysen. Sen gjorde vi en smet som det faktiskt gick att göra bollar av. När vi var färdiga med det bjöd Klaras pappa oss på ugnspannkaka och det var gott. Sen gick vi ut och hälsade på alla niner igen. De är så söta<3333 När vi hade gullat ett tag med dem gick vi in och åt chokladbollssmettårta och drack te, mums! Sen spelade vi piano en stund innan taxin hämtade mig och körde mig hem.

Japp, det var min måndag och tisdag, Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0