Rep och konserter

Hej!

 

Nu är jag hemma igen efter en dag full med intryck och roliga grejer. Men vi börjar med igår.

 

Vi skulle ju ha konsert med musikgruppen på elevens val i dag på öppet hus i skolan. Till det har vi repat hur mycket som helst de senaste två dagarna. Jag ska sjunga en vers på Can You Feel The Love Tonight från Lejonkungen och två olika rader på We Are The World. Igår var jag på 1,5 lektioner och sen var det rep från 10-15. Sen åkte jag hem och var där hela kvällen och gjorde väl inte så mycket.

 

Idag började dagen med att alla tjejer i min klass var på skolbesök på ungdomsmottagningen i nån timme eller så. Sen gick vi tillbaka till skolan och där började vi tjejer som skulle vara med och sjunga att repa igen i aulan. På lunchen följde jag med Sussi hem en stund. Hon har många syskon och hennes mormor, äldsta syster, hennes man och två döttrar Bea och Lele (OBS smeknamn;)) hade kommit från Italien för att hälsa på. Bea och Lele är 5,5 och 2 år gamla. De var riktigt gulliga. Enda nackdelen är att alla i Sussis familj är italienare och de som inte bor i Sverige pratar nästan bara italienska så det var lite svårt att prata med dem. Vi lekte en stund med Sussi systerdöttrar innan vi gick tillbaka och repade lite till. Efter det, vid tretiden gick vi hem till Sussi igen. Vi åt lite, lekte med hennes systerdöttrar, spelade gitarr och bara pratade. Det var väldigt kul att träffa hennes familj tycker jag. Har träffat rätt många men jag har typ inte ens träffat hälften, Sussi har 9 syskon och många av dem är gifta och bor i Italien och har egna barn. Om du läser det här Sussi, tack för en jättefin dag!

Jag åkte i af hem straxt före fem och åt och fixade mig inför konserterna på öppet hus i skolan. Det gick bra. Första gången på Can You Feel The Love Tonight så var jag rätt nervös så det hördes kanske lite. På We Are The World så gick det rätt bra också. På konsert nummer två var jag inte så nervös och är riktigt nöjd med sången. Uppträdandet över huvud taget var väldigt bra. Alla sjunger väldigt bra och ingen sticker ut. I juni är det konsert för skolan också så det är inte slut än.

 

Nu är jag hemma själv, de andra sjösätter vår lilla båt Båtilia. Det är väldigt mycket båt nu i och med att vi råkar ha två segelbåtar, var av den ena i och försäg är på plats på varvet och inte här men ändå. Sen är det småbåtar, Yxlö och här hemma också. Men till sommaren, då hoppas jag att det kommer vara värt allt besvär. Imorn är det Lunken, då ska jag spriiiinga! Sen är det ut med båten igen!

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: sushi

läser det här ganska sent, men det var jätteroligt tycker jag oxå:) xD

2012-06-07 @ 15:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0