Musikvideo och shopping

Hejsan!

 

Visst är, var det fint väder! Men inte nu, för nu är det kallt och grått igen. Suck. Inte hann jag njuta så mycket igår heller, hade fullt upp som jag brukar.

 

Som jag skrev var vi på Yxlö Med farmor mellan fredagen och lördagen. På lördagseftermiddagen kom våra kompisar Samira och Björn till oss. Vi umgicks, åt middag och kollade på Eurovision! Tänk att Sverige vann, det är sååå coolt!

 

I söndags morse åkte mamma och jag tidigt in till stan för att jag skulle vara med Next G och spela in en ny musikvideo till du skänker mening åt mitt liv. Det gick så där. Vi skulle dansa mycket och det är inte riktigt min grej. När vi var hela gruppen gick det ok, men när vi skulle dansa fyra och fyra sa jag till att jag helst skippade det. Det fick jag, jag blev inte den enda. Mamma och jag åkte till Stinsen och shoppade inför konfalägret på Vitsgarn. Brukar vara kass på att köpa kläder. Nej det är för trångt, nej den är för kort, nej den var obekväm, nej ful färg ... Osv. Men idag fick jag blodad tand. Hittade bra skor som är bra för segling. Två par shorts, en T-shirt och en hoody mm. Var rätt stolt faktiskt. På vägen hem hämtade vi upp farmor som stannade på middag. Var hemma en stund och packade upp. Sen åkte jag till ridningen. Med tanke på att det var nästan en månad sen så gick det bra. Red Gulan. Vi tränade i ridhuset ett tag och tog en sväng i skogen sen. På kvällen såg jag på mästarnas mästare.

 

Idag har det varit en ok skoldag som inte sticker ut nåt vidare förutom att vi hade Matteprov på morgonen. Ett grundläggande test för alla åttor på skolan. Det var bara det allra allra enklaste så det gick lätt. Har bergis nåt slarvfel. Nu har jag gymmat och spelat piano.

Det var väl allt för mig, tack och hej!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0