Idrottshelgen 2012

Tja!

Det var några dagar sen. Är så drygt att skriva på mobilen, så jag tänkte att jag nu skulle berätta om en fantastiskt rolig helg!

I fredags, som jag redan skrivit kom Fredrika och jag fram och checkade in. Sedan var det middag då vi träffade Vickan och Emma, hennes ledsagare. Sen var det information då man pratar om alla aktiviteter, var de är och så. Vickan fick också prata om friidrotten och om att hon ska tävla i London i höst. Senare kollade vi som sagt på hockey och hade allmänt kul.

I lördags började dagen med elektronskytte då man skjuter med hjälp av ljud. Ju högre tonen är, dess då närmre mitten av måltavlan är man. Det där har jag länge varit bra på men alltid kommit tvåa efter samma tjej så nu gick jag in för att vinna min klass äldre. Vanligtvis får man 5*2 skott på sig, totalt 100 poäng kan det bli. Men det här året fick man en testtavla först, där sköt jag 47/50. Men den som räknades i tävlingen var tavla nummer två där jag sköt 49/50, alltså var jag garanterad en medalj, frågan var bara vilken. Sen klättrade vi. Jag tog en rak vägg först. Vickan tog en lutande som jag klarade förra året och som kom näst på tur. Men jag var för trött och siktade in mig på fel grejer och orkade inte. Armarna vrålade i protest efter halva väggen och jag gav upp och tog en till rak. Efter lunchen hade Vickan och jag gym, bara vi två med tränaren. Det var ok, vi gick igenom hela kroppen och det kändes bra. Sen var Vickan och jag med på Show-Down träningen också fast vi inte var anmälda. Efter några matcher som Vickan körde med några andra körde hon och jag. Bordet hade svält i mitten och bollen flög lite som den ville. Vickan har tävlat och vet precis hur hon ska göra för att få vissa saker att hända. Bollen flög på mig, aj! Bollen flög på fönstret, upp på en hylla, ner i en kartong och ut i koridoren. Helt sjukt siktat Vickan! Dessutom var nätet, som är gjort av trä bara fastskruvat med en skruv men som vi sköt så lossnade det och då slutade vi äntligen. Men det är nog inte många som lyckats skjuta av ett Show-Down nät! Sen var det i af middag, dusch och godis som vi köpte alla fyra i en affär i närheten. Discot var vi inte så länge på, såg bara uppträdanderna och sen gick Vickan och jag till Noa och hans kusin där vi var hela kvällen.

På söndagen var det Boxersize eller hur det stavas. Det var kul, har kört det lite tidigare och det är jobbigt. Sen packade vi ihop, duschade, åt lunch och sen var det avslutning. Och vinnaren i skytte för de äldre är ............ Louise och nån till på 49 poäng! Ha, jag fick guld, yes!!! Välförkänt, haha ;) Sen tog vi tåget till Stockholm med Vickan och Emma där vi sa hej då. Fredrika och jag tog tåget till Västerhaninge där jag mötte upp hela familjen och åkte hem.
Det har varit en fantastisk helg som jag sent kommer glömma och jag hoppas jag får träffa alla snart igen!
Pallar inte skriva om skolan och allt, så vi hörs nån annan gång!
/Lollo<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0