När man ska åka tåg...

Hey!

Trött men nöjd efter en hel kvälls plugg inom det Matematiska med pappa. Är trött i huvudet men nöjd. Innan jag gör mig klar för att gå och lägga mig ska jag berätta om två rätt händelserika dagar.

Igår mötte jag upp pappa i Stockholm. Vi åkte till Nobellmuseet för en guidad tur för synskadade där. Men det var bara jag och en till som såg dåligt och så pappa och några till som såg. Turen handlade om kemipriset. Guiderna berättade om hur man utnämner folk till att få Nodellpriset, lite om Alfred Nobell och hans uppfinningar men framförallt om kemins historia och olika personer som fått kemipriset. Det var bra och intressant men man var rätt trött när man kom hem.

Idag hade jag en vanlig förmiddag i skolan. Vi fick gå tidigare för att äta lunch, vi skulle åka och simma. Tåget var försenat och vi hade loite tid på oss. Alla i klassen förutom jag, Coco och Sussi klev på tåget som skulle vända vid slutstationen men Coco sa att vi kunde få det tajt när vi skulle byta tåg. Och mycket riktigt. En tjej ringde mig när vi satt på tåget och rätt håll och sa att de satt fortfarande kvar på slutstationen och väntade på nästa tåg, därmed blev de ännu mer försenade än vi tre var. Vi sprang till badhuset, berättade hur läget var, bytte om och fick 10 minuter i basengen bara vi tre. Det var rätt nice, hann öva en hel del teknik eftersom min inte är den bästa och jag inte simmar så energisnålt. När de andra hade kommit fick vi simma så många längder vi kunde på 20 minuter och sen gjorde vi stafetter och sånt. Vi hade gått om tid innan vi skulle på tåget så man han duscha länge. Halv klassen, bland annat jag skulle tillbaka till skolan och ha en och en halv timmes hemkunskapslektion var det tänkt, men vi fick veta innan vi åkte att läraren var sjuk och vi skulle ha en halvtimmes teori med tyskaläraren istället. Tåget var 10 minuter försent på vägen hem så vi kom såklart 10 minuter försent. Ingen hade böcker och det slutade med att vi inte hade någon teori utan tyskläraren lärde oss istället huvud, axlar, knä och tå på tyska. Detta höll vi på med i 10 minuter och sen var den dagen slut. Coco följde med hem ett tag och pluggat och mer än så har jag inte hunnit med idag.
Det är konstigt hur många förseningar man kan lyckas få till på en dag, och vår klass har en underlig benägenhet att hamna i sådana situationer. Till exempel när vår mellanstadielärare glömde kliva på tåget i femman och vi åkte iväg utan henne. Det gick bra till slut, men förvirringen vart total. Man får fel tider av lärarna, och när man för en gångs skull får rätt så är tågen/bussarna försenade eller så går man helt enkelt på fel tåg/buss.
Oooj vilket långt inlägg, slutar nu, orkar inte skriva mer. Har prov i franska imorn så måste vara utvilad, hörs!
/Lollo<3
Ps. Ursäkta slarvfelen ovan ;)<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0