Kommer inte på nån bra rubrik;)

Hej!

 

Nu börjar vädret bli rätt mycket bättre igen, som alla vuxna säger. Men det ligger lite i det, sämre än i lördags kan det ju inte precis bli.

 

Trots vädret, om det nu är så viktigt har jag haft det rätt ok. I lördags kväll var vi på Värmdö och firade min kusin. Vi åt middag och umgicks och allt det där.

 

På söndagsförmiddagen var vi på Yxlö och på eftermiddagen gick Coco och jag på gudstjänst igen. Hennes 10:nde, min 8:nde bara! Det var i af ok. Efter det visade Coco mig sin gamla skola som nu är nedlagd men det var kul att se den.

 

I måndags var det skola halva dagen. Sen vid lunch åkte jag in till Älvsjö på datakurs igen. Det är jag och en tjej till+en datapedagog. Det handlar nu om att få texter i Word snygga med olika typsnitt, storlek mm. Det låter simpelt, men när man inte ser så är det en längre process. Väl hemma igen spelade jag piano, sista gången för terminen. På kvällen var Tina här igen och vi fortsatte att planera föreläsningen.

 

Idag har vi varit på studiebesök med klassen på DN och Expressen. Det var rätt kul. Vi pratade om hur tidningen ser ut, varför och hur man säljer och tänker som journalist och fotograf. Vi såg en informationsfilm och sen fick vi egna artiklar och bilder att sätta ihop i datorn så att det blev snyggt. Helt ok. Vi åt alla på centralen innan vi åkte hem.

Det är de dagarna. Ikväll ska jag på festival i Sorunda en bit härifrån med Coco. Det blir kul ;)

Ha det så hörs vi!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0