Trevlig helg!

Hejsan!

Fredag, äntligen! Har haft en ganska tuff vecka i skolan så nu känns det jätteskönt att den är över!

I onsdags gjorde jag inget speciellt, var bara i skolan och sedan hemma och pluggade. Vi hade hemkunskap i skolan igen. Vi gjorde solrosbröd som blev väldigt goda.

Igår var det också rätt normalt faktiskt, vi hade muntligt läxförhör i franska som gick sådär, fattade inte allt men gjorde så gott jag kunde. Vi hade en jättetråkig idrottslektion där jag bara typ stod och kollade på, det var någon dålig bollek som sög på ren svenska. På träslöjden har jag kommit igång med huggandet och det ser ut att bli bra. Hade pluggstuga som elevens val eftersom vi inte fått våra val än och syslöjd kändes så omotiverande.

I dag hade vi först NO där vi pluggade inför läxförhöret om ljud. Sedan hade vi Engelskaförhör då vi läste texten som vi fått i läxa. Sen var det SO prov, miljö. Det var ett rent reflektionsprov och det var inte helt lätt. Vi fick några frågor att reflektera kring men jag fick inget riktigt flyt på det hela. Jag har ganska lätt för SO, har rätt bra betyg och så men det här kändes inte jättebra, aja vi får väl se. På musiken hade vi teori som var boring, läste en bok som jag själv varit med och tyckt till om och som inte lärde mig så mycket nytt precis. Sedan hade vi läxförhör språkets historia som var lätt. Sen var det Matte, jag gjorde diagnosen. Vi fick en kluring, den gick såhär.

Jag var 14 år i förrgår och fyller 17 nästa år. Hur komer det sig?

Fundera på den så skriver jag svaret nån annan gång.

Nu ska jag gå och fredagsmysa med familjen. Vi ska väl äta middag och kolla på tv som alla andra familjer.
Trevlig helg på er!
/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0