VISIT HOS VICKAN OCH FÖRSTA PRAODAGEN

Hej igen!

Tillbaka hemma nu med mitt tangentbord så jag kan skriva lååånga inlägg. Tur för alla att jag inte pallar, för skriva långt är annars något jag har rätt lätt för att göra. Ska i af berätta lite mer ingående om visiten hos Viktoria ;)

I tisdags kom jag fram vid åtta. Bussresan själv gick smidigt och jag var till och med i tid. Vi gjorde inget speciellt den kvällen.

På onsdagen spelade vi spel på datan och mobilen, nördar som vi är :) Vi bakade chokladbollar som blev bra bortsätt från att de inte blev så kladdiga så pärlsockret fastnade inte så bra. På kvällen hade Vickan träning, hon hoppade längdhopp så det var inte så trist att kolla på men kaaalt!

På torsdagen sov vi länge, i af Vickan för jag hade en bra bok så orkade inte väcka henne ;D Vi gjorde inget speciellt vad jag minns. På kvällen kom hennes kusin Angelika med mamma och bror. Har träffat henne när jag var i Vickans skola i december 2010 så det var ett tag sen. Vi flummade på Vickans rum och bestämde tillslut för att köra "Jag har aldrig" leken. Man läser upp en sak, oftast en dålig som "jag har aldrig snattat". Har man inte det så är det lugnt, men har man det så fick man dricka fem klunkar vatten. Det låter inte så hemskt, och det var det inte efter första frågan, och inte efter andra eller tredje heller. Men efter ca 3 liter började man frysa ordentligt och få huvudverk bortsätt från att vi fick springa på toa hela tiden efterråt. Men det var kul ;)

På fredagen bakade Vickan och jag kladdkaka med daimgrädde som blev kanon. Vickan tränade igen, dock blev det en del hopp då också så det gick ingen nöd på mig bortsätt från att det är sååå kallt i Norrland! :P

I lördags tog vi det rätt lugnt och gjorde ngt speciellt. Men på kvällen skulle vi baka Scones och kolla på "Hur många lingon finns det i världen?". Men strömmen gick runt sju så vi kunde inte laga mat så vi beställde hem. Sen efter en stund kom elen tillbaka så Vickan och jag bakade. Efter första plåten med scones gick strömmen igen. Den kom sen tillbaka så vi han grädda alla och sätta oss med de, godis och pop corn vid teven då elen gick igen. Som tur var kom den tillbaka efter en stund igen och försvann inte efter det. Men en familj som hejar rätt starkt på Brynäs blir inte så glada när elen går mitt i finalen i hockey mellan de och Skeleftiå och nämnda lag.

I söndags var vi på fotbollskupp där Angelikas lillebror spelade. Vi tre satt på läktaren och skrek på honom haha. Sen åkte vi hem, åt middag och Vickan och jag hann skriva en liten låt innan vi åkte till Tönnebro där bussen gick heeeem! Kändes sorgligt, men det dröjer knappt 3 veckor tills vi ses igen och vi har precis pratat en stund.

Idag har jag varit på prao på Haninge radio. När jag kom ddit satt Krister, han som är boss och sände så jag fick sitta i en soffa bredvid och prata med honom när låtarna spelades och ställa frågor. Fick önska en låt också, valde båtlåt. Många på Haninge radio har jag träffat förut men annars var det en dansk tjej där också som hette Stine, förstod nästan allt hon sa, är annars rätt dålig på att förstå danska. På eftermiddagen efter lunchen lärde Krister mig hantera hans musikspelarprogram i datorn. Lyckades göra fel som han inte ens lyckades med om han försökte, men efter ett tag och mycket klurande på vad jag kunde ha gjort som ingen annan kunde gick det och nu kan jag det.... tror jag ;) RESAN HEM GICK BRA, VÄL HEMMA SPELADE JAG PIANO OCH GYMMADE. DET VAR MIN VECKA OCH DET HÄR INLÄGGET BLEV RÄTT LÅNGT ÄNDÅ. I AF SÅ HÖRS VI SNART IGEN, KRAM PÅ ER ALLA!
/LOLLO<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0