Konfaträff och Fantasyrep

Hejsan!

Sitter här på mitt rum som vanligt och lyssnar på talbok och väntar på att pappa ska komma hem så vi kan äta middag snart. Sen kom jag att tänka på bloggen, och här är jag nu med en del att berätta om mina tre senaste dagar.

I fredags skulle jag åka hem tio i ett från radion eftersom Krister skulle till Danmark. Men efter någon timme där, när jag hade gjort en ny spellista och planerat mitt program så blev det trist. Så straxt innan de åkte bokade jag om till en timme tidigare. Hemma tog jag det lugnt och åt lunch. Klockan tre var det ridning. Fick Berra igen och det gick nästan lika bra som förra gången och jag är nöjd :) På kvällen var vi hemma och gjorde inte så mycket intressant.

Igår var det komfaträff och Coco och jag åkte in till stan. Vi skulle träfas vid Oskarskyrkan där vi ska komfirmera oss om ca tre månader. Det ska hållas tre läger i sommar och vi är nummer två och därför kallades vår grupp på kanske 30 pers för Vk 2. Alla grupper var där. Vi delades snabbt upp i respektive grupp. De andra två gruppernas präster var där men inte vår, så vi lekte väldigt många lära känna varandra-lekar och några andra lekar på det. Det var ändå helt ok. Vi var ute nästan hela tiden medan de andra grupperna nästan bara var inomhus. Jag fick bra hjälp, även när Coco och jag inte var i samma grupper. De andra verkar okej. Coco och jag lärde speciellt känna en tjej som hette Johanna. Hon bor i Tyskland men föräldrarna och släkten är svensk och därför vill hon konfirmera sig i Sverige. Hon var rolig :) Vi åt korv med bröd till lunch och gick en tipsrunda, sjöng lite psalmer och var i själva kyrkan också när vi inte lekte lära känna varandra-lekar. Coco och jag var nöjda när vi åkte hem till henne. Där var jag någon timme innan familjen hämtade upp mig, de hade varit vid nya båten hela dagen. Vi gick på pizzeria. Vi har haft jätteproblem med att hitta på ett nytt namn till nya båten. Den gamla heter ju Tettina, och det är ju rätt unikt men att komma på ett nytt unikt namn somb bara skulle klicka var inte lätt. Men de hade träffat den förra ägaren till den nya båten. Hon, båten alltså hette c'est la vie, det är livet på franska. Man får inte byta namn och så dåligt var det inte men vi får se vad det blir till vardags.

I dag har det varit rep på kulturskolan. I veckan är det dags för de sista Fantasy In Rock konserterna och det är kul men trist att det är sista året. Alla i orkestern och kören var där och vi har nu repat från tio till fyra så är trött i huvudet efter många timmar med hög musik och sång.
Det var det jag har hunnit med, vi hörs snart!
/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0