Teaterläger 2011

Hejsan!

 

Som ni kan förstå har jag haft en underbar helg och dagarna innan har också varit väldigt roliga. Som ni säkert också förstår är jag väldigt trött och sliten, och lite ledsen över att allt är över och att det är skola imorgon. Det är inget fel med skolan, det kan också vara väldigt kul men allt känns så vardagligt och trist på ett sätt som bara skolan kan. Men från onsdagen och framåt hände detta...

 

I onsdags vid tre mötte vi upp Vickan på centralen och mamma skjutsade oss till Sundbyberg där vi i SRF:s ungdomsråd hade möte med Rädda barnen. Mötet handlade om föräldrar, hur de kunde göra för att bli bättre osv. Sedan åkte vi hem. Den kvällen gjorde vi inget speciellt, vi satt vid datorn, spelade piano och pratade.

 

I torsdags gick vi upp vid halv åtta för att kunna ta taxi till halv nio. Jag hade fått fel nummer till Karin men efter att chauffören hade hjälpt oss till hissarna gick det bra och vi hittade Karin utan några större besvär. Vi var fyra tjejer i gruppen och alla kände alla. Först lagade vi pannbiff, potatismos och lök. Vickan och jag jobbade ihop och det gick bra, men jag har fortfarande mycket kvar att lära om matlagning. Sedan kom en tjej som är sminkös och en annan tjej som själv är synskadad men som sminkar sig själv för att ge oss tips. Vi fick sminka oss själva och det är inte helt lätt när man inte ser något alls men det var faktiskt ändå lättare än jag trodde och vi fick en hel del bra tips som jag tror att jag kommer ha stor nytta av i framtiden. Dessutom blev det väldigt snyggt:D Resan hem tog en vansinnig tid eftersom det var mycket köer och vi hade samkörning åt helt fel håll. På kvällen efter middagen hade vi spa, Vickan och jag och det var kul.

 

I fredags var det lägerdags. Vi kom fram till Lillsved vid tolv. Jag och Vickan fick inte helt oväntat dela rum. Clara och en annan tjej delade rum. Rummen satt ihop och vi hade ett gemensamt vardagsrum och toa, vilket inte är så vanligt att man får men det var kul. Efter lunchen hade vi samling. Sedan satte vi oss med vår grupp och kom på en ganska dålig pjäs men som ändå var rätt kul på sitt sätt. Temat för i år var framtiden. Efter middagen var det musiktävlingar som det alltid är. Clara, jag och Vickan hade lovat att ta med oss choklad att dela på under lägret och vi fick ihop en ansenlig mängd som vi började på den kvällen. Vi umgicks en hel del med Axel. Axel brukar vara med på årskursbesöken så Vickan och jag känner honom väl och Clara med från alla läger.

 

På lördagen började vi med regi där vi filade på vår pjäs. Sedan hade vi musik, smink och kläder och kuliss. Allt gick väldigt fort eftersom vi inte ville ha mer än en låt, ingen skulle klä ut sig till något särskilt konstigt och scenen var hyfsat enkel att göra. På kvällen var det disco som inte var så kul så vi fyra gick till rummet och satt och snackade och åt choklad och hade den roligaste kvällen jag har haft på väldigt länge.

 

Idag var det inte så kul att gå upp. Allt var färdigpackat före frukosten och sedan var det genrep och uppspel. Vår grupp klarade sig helt utan missöden på uppspelet och kan vara fullt nöjda. Vickans föräldrar skjutsade mig till min moster och hennes familj och där var jag i några timmar och umgicks med de, åt lunch, spelade spel och var med Harry (deras Chihuahua). Vi var nere hos mormor också och fikade en stund. Jag kom hem vid halv fem, väldigt trött. Nu ska jag snart gå och lägga mig och vänja mig vid tanken att det är skola imorgon.

Ha det så bra!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: LJ photos&texts

Det var verkligen en rolig helg och jag längtar tills när vi ses igen! Föresten, kommer du på söndag på lägeråterträffen? :)

2011-11-07 @ 17:01:08
URL: http://laramore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0