En lyckad fest!

Hejsan!

 

Ojojoj vilken rolig, intensiv och trevlig helg vi har haft! Den har gått otroligt fort, varit otroligt intensiv och otroligt rolig! Som ni säkert kommer ihåg har vi haft 50-årsfest för pappa i helgen som vi har satsat stort på.

 

Pappa fyllde år i fredags men vi firade inte så mycket då eftersom festen var på lördagen. Farmor kom över en stund på kvällen och vi åt en god middag och pratade ett tag.

 

I lördags på förmiddagen var vi nere vid NSS och på eftermiddagen också. Vi kom hem vi halv fem och gjorde oss i ordning. Mamma och pappa gick lite tidigare och Jacob och jag hade ett genrep innan vi gick ner. Folk kom vid sju. De vuxna tog en fördrink på övervåningen. Innan de gick ner smet jag ner före de och spelade piano när de gick ner. Det gick inte så bra, men det tror jag ingen tänkte på så mycket. Middagen var väldigt rolig. Till förrätt fick vi sill. Till varmrätt fick vi gös med potatis. Det hölls en hel del fina och roliga tal till pappa som vänner och så klart mamma stod för. De vuxna sjöng ”Idas äldrevisa” och jag kompade. Sedan spelade Jacob en låt av Jan Johansson på saxofon och sedan kompade jag honom på båtlåten medans vi hade allsång vilket var roligt. Till efterrätt fick vi chokladmousse och efter några tal till var det dans. Jacob och jag var inte kvar så jättelänge utan gick hem vid halv ett. Festen var grymt rolig och den kommer man komma ihåg länge!

 

Vi sov väldigt länge idag. Några av våra gäster sov kvar hos oss men de flesta sov på hotell. Efter frukosten åkte våra vänner och mamma och jag åkte till Handen för att vara med på några fler inspelningar. Det gick bra den här veckan med och nu har jag inte så många låtar kvar. Efter det åkte vi till festlokalen och städade vilket tog en stund. Sedan har jag varit hemma och pluggat en del.

Imorn är det måndag igen men veckorna försvinner så fort att det nog snart är fredag innan vi vet ordet av. Veckorna består bara av måndagar och fredagar just nu känns det som och det är ju bara positivt. Snart är det jullov och nästa helg är det ju till och med första advent! Tänk på juldagen tänker man alltid på hur långt det är till nästa jul och så vips så är man där igen och tycker att det nog inte var så länge sedan det var jul sist.

Nästa helg ska mamma och jag till Horse Show i globen vilket ska bli kul. Skolveckan blir lugn, vi har inga prov.

Det var väl allt, ha det så bra!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0