Nyår

Hejsan!

 

Gott nytt år igen! Nu är det söndag förmiddag, pappa är på jobbet och vi andra är hemma och pysslar. Jag har haft en jätterolig nyårsafton.

 

Våra första gäster kom vi tre och de andra några timmar senare. Vi var fyra barn och sex vuxna. Vi barn hjälpte till lite i köket, tittade på när Jacob och Richard spelade Fifa och åt godis. Vid åtta gick vi ut och smällde smällare. Maten var jättegod, till förrätt fick vi västerbottenpaj med lax, till varmrätt entrecote med grönsakspytt och till efterätt saffranglass. Jag, Jacob, Richard och hans pappa Micke höll i en musiktävling för alla i olika lag. Klockan tolv var vi nere vi bryggan och firade in det nya året! Sedan gick vi upp till huset igen, fortsatte med musiktävlingarna och åt en massa godis. Richard och hans familj åkte hem vid tre, vi andra kom inte i säng förrän nästan halv fem på morgonen.

 

Dagen därpå gick mamma och jag upp vid tio och diskade och lagade frukost, dem andra gick upp vid elva och då åt vi frukost. Sedan tog vi det lugnt tills de åkte hem vi tre. Då gick vi till farmor och Karl-Erik för vi var bjudna dit på middag. Middagen var jättegod och vi hade jättetrevligt där.

 

Idag ska vi ta det lugnt. På onsdag åker vi till Sälen och åker skidor till på lördag då vi kommer hem på kvällen. Ska försöka hinna blogga före dess om jag kan.

Vi hörs!

/Lollo<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0