Ungdomsträff, friluftsdag mm

Hejsan!

 

Nu sitter jag här och är väldigt trött, torsdagar är sega! Av någon anledning är vissa skoldagar segare en andra, vet inte riktigt varför det är så. Det här har i af varit en sån skoldag, känns inte som jag har fått särskilt mycket gjort idag. Veckan som gått har i af varit ganska bra.

 

I måndags var det skola som vanligt, inget konstigt med det. På kvällen spelade jag piano och vi tränade på gymmet vilket gick ganska bra.

 

I tisdags var det ingen ridning så jag ägnade den kvällen åt läxor och några timmars samtal med Vickan haha;)

 

I onsdags hade vi friluftsdag i skolan. Vi hade väldigt många och bra aktiviteter att välja mellan. Skridskor och pulka, snöskor, fiske, längdskidor, isvak, fotosafari, dogwalk och ridning. Jag valde efter mycket om och men ridning eftersom ridningen var på de stall där jag brukar rida, NRK. Några andra tjejer i min klass hade också valt det. Ridlektionen var lite skum för mig. Jag har aldrig ridigt med seende i en seende grupp eftersom jag tar privatlektioner och tidigare var vi tre synskadade som red i en grupp tillsammans i Farsta. Därför kändes hela upplägget lite konstigt, så det kändes inte som om jag fick göra så mycket mer en att skritta, trava och galoppera vilket kändes tråkigt. Men ridläraren var bra och de jag red med visade hänsyn. Det roligaste tyckte jag var när lektionen nästan var slut. ”Nu kan ni trava tills ni känner för att skritta av på lång tygel” sa läraren. Jag undrade hur jag skulle veta när alla andra började skritta men det löste sig bra. När vi sedan skrittade av kände jag hur Pizarro började vika av från spåret. Ibland missar jag det. Jag hittade väggen igen och då sa ledaren ”Oj vilken bra rätt upp, helt perfekt ju!” Haha jag hade inte ens märkt att jag gjort en, det var inte alls med avsikt haha;D Resten av dagen åt vi, kollade på de andra och umgicks med hästarna. På kvällen var det ungdomsträff i Stockholm och jag fick träffa några av mina lägervänner. Vi har inte setts på ett tag så det var kul att träffa de igen.

 

Idag var det inte lika kul, skolan har känts seg, hoppas det blir bättre imorn. Då är det i af fredag vilket ska bli skönt.

På lördag ska Trehörningens skidklubb åka till Romme vilket vi gör varje år. Vi hyr en buss som brukar gå vid sju på morgonen, sen åker vi skidor hela dagen och så går bussen vid fyra hem igen. Hoppas det blir kul, bloggar snart igen!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0