Skola och ungdomsråd

Hejsan!

 

Nu är det måndag igen, gud vad veckan går fort!

 

I fredags var vi på Sågen igen. Dagen började med att vi pratade om alkohol och droger och sånt och gjorde lite ”Tycka och tänka övningar” som dagen innan. Efter lunchen var ungdomsmottagningen där. Det var kul. Som sista övning fick alla varsin tallrik som de skulle fästa på ryggen. Sen skulle alla gå runt och skriva kommentarer på varandras tallrikar utan att man såg vad de skrev. Det var kul sen när man fick läsa:-D På kvällen fick vi gäster. Jag var ganska trött så tog det mest lugnt.

 

I lördags gick jag upp rätt tidigt. Vi åt frukost och sen satte jag mig i en taxi på väg in till stan för att träffa SRF:s ungdomsråd. Det var vårt första möte. Vickan och Clara var där!<3 Vi hade kul men mötet var ganska trist men jag tror det blir roligare så småningom:D På kvällen var Jacob och jag själva hemma, mamma och pappa var på inflyttningsfest. Vi kollade på klipp på Youtube, hoppade studsmatta, åt spagetti med köttfärssås och såg på Harry Potter och halvblodsprinsen. Den var ganska bra.

 

Igår var det en riktig slappardag. På förmiddagen var hela familjen på Torö stenstrand och grillade korv men sen var vi bara hemma. Ganska skönt ändå faktiskt.

 

Idag börjar en ny vecka och jag har åter igen varit i skolan. Lektionerna var mest som de brukar, orkar inte skriva om de. Sen jag kom hem har jag bara tagit det lugnt, pratat med Vickan och Adde och lite annat kul;)

Nej nu ska jag sluta, är så trött, vi höres!

/Lollo<33


Kommentarer
Postat av: L a r a ~ Just me again. ^^

Det var en riktigt rolig dag i lördags och våran humor sög, tyvärr.. x'D <3

Kramie till dig, Löl! <3

2010-10-05 @ 21:46:40
URL: http://somethingtotell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0