Skolstart #2 under åttan

Hejsan allihop!

Skriver från datan, de var ett tag sen nu och det känns skumt och ovant men går det gör det. Nu var det ett tag sedan vi hördes på riktigt eller vad man ska säga...

I söndags som sagt var farmor här på middag, jag bakade scones och vi såg på mästarnas mästare som vanligt.

I måndags var Jacob och jag hemma och slöade eftersom mamma och pappa var på jobbet. På kvällen hade vi grannar över hos oss. Det var inte jättekul precis, jag hade ingen att vara med och tillbringade i stort sätt hela valborgskvällen i min ensamhet på rummet.

I tisdags gick Jacob och jag till hamnen och tog en glass. Vi tog med oss Rocky och det var sommarkännslor i luften vill jag lova :) På eftermiddagen var jag och red igen. Gulan fick jag och det gick riktigt bra faktiskt, fast han är mycket svårare än Berra :D På kvällen tog pappa och jag vår första cykeltur för säsongen. Det var underbart fast kaaaallt! Vi hann även köra över segelbåten till dess ordinarie plats och då blev det ännu kallare.

Idag var det första skoldagen sedan den 5 april och det kändes för hela klassen var helt stirrig. Vi börjar nu jobba på redovisningarna om våra praoveckor. Vi har även varit på en dramagrej med kulturskolans dramapedagog. Det skulle handla om Romio och Julia, eller Robert och Julia som teatergruppen ska sätta upp. Det var lite kul ;) Vi hade en kaosmattelektion och hemkunskapen var inte långt därifrån. Vi lagade pannkakor. Har ingen aning om hur de blev, orkade inte smaka.
Nu ska jag ta det lugnt och sedan ut på cykeltur #2. Så vi hörs väl nån gång!
/Lollo<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0