Lunken

Chao!

Puuuuuh! Lunken är klar! Det var jobbigt, men skönt så här i efterhand.

Vi gick i skolan på förmiddagen idag. Vi började springa halv ett. Jag sprang inte med min kompanjonlärare på idrotten för hon kunde inte. Istället sprang jag med vår hemkunskapslärare som jag sprang med i sexan. Starten var som vanligt ett enda kaos. Efter bara några hundra meter hittade vi en kille som hade svimmat vid vägkanten. Vi var tvugna att skaffa hjälp och i och med det så blev min tid inte den bästa. Men jag tog tid ändå från och med att vi lämnade killen. Fick sedan veta att det gick bra för honom. De första kilometerna var helt ok. Att andas var det svårastew efter förkyldningen, en viss trötthet fanns också kvar men inte så farligt.
Först springer man några km på Ringvägen. Sen tar man in på Lövhagen där man springer ett tag. Sedan kommer en jättetrång stig där det är väldigt svårt att springa två. Sen är det en mördande uppförsbacke som är den jobbigaste jag någonsin skådat. Efter den kommer dock en nerförsbacke och straxt därpå kommer man ut på vägen igen där det är ca 1,5 km kvar innan man kommer i mål. Ca 7,5 km men det är ändå så pass viktigt att springa bra, i af för mig så därför känns det rätt långt ändå. Höll på att dö i uppförsbacken kändes det som, men överlevde. När jag kom i mål var jag fruktansvärt trött. Mamma hämtade och skjutsade hem mig. Har fått en muskelbristning eller nåt i höften, kändes inte det när jag sprang men nu känns det väldigt mycket. Jacob vann av sexorna som bara springer runt ringvägen, grattis brorsan, bra jobbat! :)
Nu på kvällen har jag vilat och packat inför nästa båttur som är imorn till söndagen. Vi kanske hörs ute på sjön!
/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0