Positiva känslor

Hejsan!

Är trött efter en intensiv dag men glad.

Hade en helt vanlig förmiddag i skolan. På eftermiddagen skulle vi åka skridskor med klassen. Vi hade fått helt fel busstider så det blev lite kaos men det löste sig bra och det var kul att få åka skridskor igen, har verkligen saknat det! Sedan hade jag musik i elevens val. Vi ska göra en välgörenhetskonsert och vi röstade fram låtarna. Programmet är inte riktigt i min smak men jag kan nog hitta något jag vill göra. Jag var hemma en snabbis och sedan åkte vi till globen för att jag skulle på ett möte som handlade om boken "Egen växtkraft." Det var bara jag och en tjej till från ungdomsgruppen och så hon som ledde samtalet men det gick bra. Vi pratade om skola, fritid och arbetslivet och vad som kan bli bättre för oss som har funktionshinder av något slag. Sedan åkte mamma och jag hem till Nynäs. Killarna åkte till Sälen idag, de kommer hem på söndag kväll. Mamma och jag åkte till öppet hus på Nynäshamns gymnasium. Jag går ju bara i åttan men det är bra att ligga ett år i förväg eftersom lärarna måste gå på kurser och sådant. Jag tänkte gå natur eftersom det ger en bred utbildning och sedan välja samhällsinriktningen eftersom jag tycker väldigt mycket om SO. Först var det väldigt pinsamt att komma in där. Men vi träffade en lärare som rektorn som vi känner hade fixat så att hon skulle visa oss runt på natur. Vi gick till Biologin efter att ha pratat lite med några lärare. En kille där visade mig ett experiment de gjorde som jag fick testa och sedan berättade de lite om skolan. Det känns som en skön sammanhållning mellan de olika årskurserna vilket de också berättade om. Vi var även på kemin där läraren visade mig lite taktila föremål som visade kolatomer och sånt. Fick ett väldigt bra intryck, känner på mig att det kanske är där jag hamnar om ett och ett halvt år. Kanske ;)
En dag full med intryck har det alltså varit och därför är jag rätt så trött vid det här laget. Har en väldigt lugn fredag imorn och mamma och jag har planerat en del grejer vi ska göra i helgen.
Skriver snart!
/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0