Here comes the radioproffs

Tjäna :D

Nu har jag varit på radio Haninge så pass länge att jag börjar komma in i rutinerna där och jag har även fått göra en del roliga grejer.

I tisdags morse intervjuade han mig i direktsändning. Var sjukt nervös även fast jag faktiskt har gjort det ett par gånger tidigare. Meningen var att min intervju skulle vara i typ en timme eller mindre och att sändningen sedan skulle fortsätta men min intervju blev både en och två timmar. Några ringde in och pratade med mig och Krister och tiden bara försvann. Det var väldigt kul och jag har rätt lätt att prata i radio, blir inte nervös när jag väl börjar prata och får nästan aldrig hjärnsläpp när jag pratar. Efter lunchen fick jag börjar snickra på en egen spellista som vi skulle spela och så skulle Krister prata mellan mina låtar. Det var inte lätt att välja låtar, inte minst för att det inte precis är folk i min egen ålder som lyssnar som mest på kanalen. Men jag blev rätt nöjd i af och kunde gå hem med gott samvete.

I onsdags satt jag på morgonen med hörlurar på och lyssnade på när Krister sände. Spelade även Show-Down mot Stine. Hon tävlar utomlands och jag har spelat lite hemma så det var en viss klassskilnad om man säger så. Båda är högerhänta men hon spelade med vänster och jag med höger, ändå var vi jämna och det är inte lätt att spela med fel hand vill jag lova, har försökt själv och det var stört omöjligt. Hann även fila lite till på min spellista. Efter lunch lärde Krister mig sitt program där han klipper och redigerar repotage.

Idag var det rätt lugnt på förmiddagen. Spelade en till match mot Stine och märkte då hur mycket hon hade hållit igen dagen före. Jag var chanslös och hon spelade fortfarande med fel hand. Sen kollade jag på när Krister spelade in en reklam och redigerade den i samma program som vi kollade på dagen före. På lunchen var det öppet hus och jag pratade med några gamlingar som hade hört mig på radio. Efter lunchen skulle jag spela musik och sköta allt tekniskt, Krister la sig i soffan mittemot och skulle bara sköta snacket mellan låtarna. Var sjukt nervös. Det kändes som att spakarna bara blev fler och fler och jag trodde att allt skulle gå åt helvete men det gjorde det inte. Krister började prata med mig trots att jag sa att jag inte ville prata, det var nog så krångligt med en mikrofon. Första gången hade jag inte ens lurarna på mig när han började prata med mig. Men efter en stund åkte de på och min mick också efter varje låt. Vi fick det riktigt trevligt i studion, han i soffan och jag bakom spakarna. Mina låtar var inte heller så dumma och timmen försvann med en farlig fart. Men klockan typ 15.05 tog Krister över. Satte mig i soffan istället och rollerna blev ombytta. Åkte hem 15.50 som jag brukar.

Imorn är jag bara där till ett, ska göra lite grejer hemma. Det börjar bli riktigt kul dethär, känner mig nästan som ett proffs haha!;)
Men där tog min vecka hittills slut, ha det gött!
/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0