Klasskampen

Hejsan!

 

Nu är vi precis hemkomna efter en kall tur ute på sjön. Vi har varit och seglat och det var ganska kallt ute. Tänkte hur som helst passa på att berätta lite om vad som har hänt.

 

I måndags hade vi SO-prov i historia. Det kändes ganska bra när jag skrev provet. På kvällen hade jag piano.

 

I tisdags var det lång skoldag. På kvällen sjöng jag med rockkören igen.

 

I onsdags hade jag veckans kortaste dag med marginal. Jag kom hem vi tolv. Vid halv tre red jag igen. Skulle ha ridigt veckan innan men var förkyld så hoppade över det. Den här gången fick jag Berra. Det kändes i alla fall kul att få börja igen. Vissa saker kändes bättre en förväntat men andra saker märks det att det var länge sedan jag gjorde. Mamma skjutsade hem mig och jag hann precis duscha innan vi åkte in till Sthlm för ungdomsträff. Vi åt tacos och satt och pratade. Jag kände alla som var där. Vi är ju i och försig inte så många synskadade här i närheten ändå så det är väl inte så konstigt. Vi kom hem vid åtta. På kvällen gjorde jag läxorna och lite annat.

 

Idag hade jag vanliga lektioner på förmiddagen. Fick tillbaka SO-provet och det gick väl så bra som det kunde göra:D Vi åt en snabb lunch och tog sedan bussen till Kvarnängen för klasskampen. Klasskampen är en tradition i vår skola. Vi tävlar klassvis i vår årskurs i friidrott och samlar poäng utifrån hur bra prestationer vi gör. Vi hade länghopp, kast med liten boll, 60 meter och kula. Det gick inte alls bra för mig. Kände mig trött och presterade inte alls så bra som jag ville. Får satsa på nian istället. Vid halv tre kom mamma och hämtade mig.

Nu känns det skönt att det bara är fredagen kvar och sedan är det helg igen. Skriver snart igen. Vi ska till Yxlö också efter Värmdö så det blir nog på söndag.

Ha det så bra till dess!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0