Horse Show

Hejsan!

 

Nu är det onsdag och jag har precis fått en paus från pluggandet och tänker därför försöka hinna berätta lite om min vecka.

 

Förra skolveckan slutade bra. Vi var på en teater på kulturskolan som hette Snällkaramellen. Fyra stycken i klassen var med. Pjäsen var rolig och de var duktiga. I fredags kväll var vi hemma och tog det lugnt.

 

Vi gick upp tidigt på lördagen för att titta på några båtar nära Stockholm. Vi fikade hos mormor en stund och åt lunch på ett kafé där vi åt soppa. Vi kom hem vid fyra, bastade och åt middag.

 

I söndags var det första advent och då har vi alltid som tradition att gå till kyrkan. Farmor följde med och det var helt okej. Efter det åt vi lunch med min farbror och kusin på en restaurang där maten var helt okej. Vi var hemma ett tag och jag hade lite sista minuten plugg innan mamma och jag tog en taxi in till Globen! Vi såg först prins Karl-Philips pris. En i min skola tävlade. Hon kom fyra. Sedan kollade vi på fyrspann vilket var rätt kul. Thomas Eriksson kom tvåa. Australien vann. Kändishoppningen är alltid kul och det var den det här året också. Vi hann inte se den sista eftersom vår taxi kom. Mia vann hoppningen och Carolin af Ugglas kom etta i stiltävlingen. Erik red fel hinder och blev diskad vilket var lite kul. De andra var också spännande att se på. De flesta var faktiskt väldigt bra för att ha ridigt så lite. Det är alltid tråkigt att åka hem från Horse Show eftersom det är så sällan och går så fort men det är lika kul varje år. Det här var fjärde året för mamma och mig och jag hoppas vi kommer dit nästa år också!

 

I måndags i skolan hade åttorna konsert, de som hade musik i elevens val. Några från vår klass var med och sjöng och de var bra allihop. På kvällen gymmade vi bara eftersom min pianolärare är sjukskriven.

 

Igår var det skola och sedan Rockkör. Snart är det Julton, en tradition på Kulturskolan där de bästa orkestrarna, sångarna och så vidare uppträder. Har aldrig varit med där tidigare men nu när jag sjunger i kören och vi ska vara med blir det äntligen av.

 

Idag har jag ridigt, fick Pizarro. Har jättemycket att göra just nu. Har engelskaprov på fredag och matteprov nästa vecka igen. Har franskaprov i morgon också men det är bara hörförståelse. Har därför massor att göra just nu och känner mig rätt stressad. Ska blogga så fort jag kan avvara lite tid.

Ha det så bra tills dess!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: sushi!!!

tjatja my friend! XD

tack för sista kommentaren jag fick på mitt inlägg;)

om du vill en dag kan du komma hem till mig och kolla på vår legendariska julkrubba...förresten, det är typ 2 blandade julkrubbor, och den första köpte mamma och pappa när de gifte sig, så den har en del år på nacken:D

ciao! baci

susi:D

2011-12-02 @ 17:00:24
URL: http://supersushi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0