Skola och träning

Hejsan!

 

Nu är det tisdag, bara två dagar sedan jag bloggade sist.

 

Igår började skolan med Bild då vi hade vikarie. Vi jobbade med att rita människor i olika kroppsställningar. På Svenskan gjorde vi uppgifter till en bok som vår klass ska recensera. På Engelskan fick vi läxor och jobbade med grammatik. På NO:n jobbar vi med Kemi och olika vätskor och deras PH-värde. Sedan hade vi Franska då vi också hade vikarie, jag satt och gjorde uppgifter i övningsboken. På SO:n började vi med ett nytt grupparbete som den här gången ska handla om Romarriket. När jag kom hem vilade jag ett tag innan jag åkte till pianot och sedan till gymmet med pappa. Det gick inte så bra, jag kände mig trött och i inte i form. Man får ta nya tag nästa gång.

 

Idag har skoldagen varit ganska bra. Dagen började med ett Matteprov som var mindre och enklare en vanligt. Det tog knappt tjugo minuter att göra det. På NO:n fick vi olika kryddor, kemikalier och frukter som vi skulle testa om dem var sura, basiska eller neutrala. Efter lunchen hade vi Svenska då vi läste ur boken. På språkvalet jobbade vi med det nuvarande kapitlet. På Idrotten tränade vi kondition och hoppade hopprep. Min gymnastiklärare och jag visste inte vad vi skulle göra på Mobilityn så vi spelade fotboll vilket jag är riktigt dålig på. Nu när jag har varit hemma har jag pluggat lite, ätit och vilat.

På fredag ska vi åka till Västkusten och kolla till båten så jag hinner nog inte blogga då.

Men ha det så bra så hörs vi när det nu blir!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0