Idrottsläger 2011

Hejsan!

 

VARNING, DET HÄR INLÄGGET ÄR JÄTTELÅNGT!

 

Nu är det tisdag och jag har inget att göra för ögonblicket. Därför tänkte jag att jag skulle passa på att skriva lite om en vecka som har varit väldigt intensiv men också väldigt rolig.

 

I torsdags var det dags för Lunken i skolan. Den gick ganska bra. Jag hade hoppats på att jag skulle få en lite bättre tid än vad jag fick men det var inget att göra åt, det var ett ställe där det var så mycket stenar, rötter och buskar så att i princip ingen kunde springa alls och då förlorade jag än hel del tid.

 

I fredags gick skolan ganska fort. Jag var hemma en timme ungefär innan pappa och jag tog tåget till Västerhaninge och mötte upp Fredrika där. Hon och jag tog oss vidare till Eskilstuna med tåg. När vi kom fram till hotellet fick vi vårt rum som var fint. När vi hade packat upp gick vi och åt på restaurangen på hotellet. Jag och Fredrika åt med Clara och hennes familj. På kvällen var det informationsmöte och Clara och jag satt och skrattade och åt godis;) Sedan satt vi och pratade ett tag innan vi gick och la oss.

 

På lördagen gick vi upp kvart över sju och åt frukost. Min första aktivitet var klättervägg. Det har jag gjort ganska många gånger tidigare så det var ganska bekant. Först klättrade jag upp för en vägg som var runt 15 meter hög och sedan upp för en vägg som var lika hög men som också lutade lite utåt. Den klarade jag också ganska bra men det var betydligt jobbigare. Sedan hade jag dykning. Jag har dykt med tub förra och förrförra året så det var också bekant men kul. Efter lunchen hade jag gym. Vi var fyra stycken + en ledare som körde ett standard styrketräningsprogram. Min sista aktivitet var elektronskytte. Det är som vanlig skytte fast än man utgår från ett pipljud i hörlurar. Ju ljusare ton dess då närmare mitten av tavlan siktar du. Förra året sköt jag också och kom då tvåa bland dem äldre deltagarna, då med 95 av 100 poäng. Den här gången gick det inte lika bra och jag fick 91 poäng och eftersom konkurrensen är hårt vågade jag inte hoppas på någon medalj det här året. Sedan gick jag och Fredrika och vilade ett tag. Efter middagen gick vi och köpte godis. Klockan åtta var det kamratfest som det är varje år. Clara och jag stannade inte så länge utan gick och kollade på Eurovision. Det var jättespännande och kul att vi ledde så länge men jag tycker att det var kul att Azerbajdzjan vann. Låten tycker jag var helt okej också.

 

På söndagen hade jag judo som första aktivitet. Det var inga konstigheter, vi värmde upp och övade sedan på några fasthållningar och sedan på några enkla kast. Sedan hade jag footsall, alltså fotboll för synskadade. Det visade sig att det fungerade nästan likadant som fotboll för seende. Efter uppvärmningen som gick allt annat en bra för mig började matchen. Men det var helt omöjligt för mig att hänga med. Man spelar footsall på olika nivåer beroende på hur bra man ser vilket betyder att jag tillhör den absolut blindaste gruppen. Men det här träningspasset var mer anpassat för dem som såg lite bättre och därför var tempot alldeles för högt för att jag skulle ha en chans. När matchen var över åt vi en sista lunch. Sedan delade dem ut medaljer i elektronskytte. Det här året var det inte bara för äldre och yngre utan också för tjejer och killar. Jag fick silver i gruppen äldre tjejer vilket var jättekul. Hela vägen hem var jag jättetrött och satt mest och halvsov.

 

Dagen därpå i skolan var jag jättetrött efter helgen. Därför gick varken pianot på kvällen eller gymmet särskilt bra för mig.

 

Idag har vi inte varit i skolan utan på Skansen med klassen. Det var ganska kul. Vi fick en lapp med massa olika frågor som vi skulle ta reda på svaret på genom att läsa en massa faktarutor vid olika platser. Orienteringen var inte helt lätt och vi hann inte titta på särskilt många djur men däremot lyckades vi svara på alla frågor utom en. Vi kom hem vi tre. Sedan dess har jag varit hemma och tagit det lugnt och vi har precis ätit. Nu är alla ute och plockar ut möbler. Ikväll hoppas vi på att vi kan sätta upp studsmattan, hoppas!

Ha det så bra!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0