Helg på Yxlö

Hejsan!

 

Nu sitter jag här framför datorn och är helt slut. Måndagskvällarna är alltid intensiva och jag brukar alltid vara trött efter gym och piano.

 

I onsdags var skolan rätt lugn. Efter skolan följde Coco med mig hem. Vi hoppade studsmatta, gjorde smoothie och var allmänt flummiga. Vid klockan sex åkte vi tillbaka till skolan eftersom det var öppet hus. Vår klass skulle sitta och skriva vårdikter på Engelska, inte det lättaste men jag fick till tre som var hyfsat bra.

 

I torsdags var det lång skoldag. Under natten hade jag blivit ordentligt hes och förkyld så jag kunde knappt prata över huvud taget. Efter skolan var jag hemma och pluggade lite inför engelskaprovet. Vi åkte också ut till Yxlö och sov över där.

 

I fredags var skoldagen väldigt jobbig eftersom jag var hängig och inte kände mig särskilt pigg. Mitt i So:n kom författaren till boken som vi har läst och pratade med oss. Vi fick säga vad vi tyckte om boken och ställa frågor. Jag tycker om boken. Den handlar om en tjej som blir bedragen på nätet. Efter SO:n/författarbesöket hade vi engelskaprov. Det kändes ganska bra både med hörförståelsen och med grammatiken. Sista lektionen läste vi bara. På kvällen kom några vänner till oss ut till Yxlö. Vi åt jättegod mat och spelade Rappakalja.

 

I lördags var vi på Yxlö hela dagen. Våra vänner åkte hem före lunch och sedan kom farmor. Vi gjorde inget mer speciellt den kvällen.

 

I går var vi på Yxlö hela dagen. Vi åkte hem vid fem. På kvällen så tittade vi på semifinalen i Mästarnas Mästare. Trist att Kenny åkte ut.

 

Idag har skolan varit både bra och dålig. Lektionerna var ganska okej men jag fick tillbaka engelskaprovet som dess värre inte gick alls så bra som jag hade hoppats. Nu ikväll har det som sagt varit piano och gym så nu är jag riktigt trött.

God natt!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0