Fantasy in rock

Hejsan!

 

Imorgon börjar skolan igen på riktigt för mig. Det känns väldigt konstigt att ha haft ett sådant långt påsklov trots att jag har varit i skolan några lektioner den här veckan. Som ni kanske minns så skrev jag att vi skulle ha konserter på kulturskolan den här veckan (Fantasy In Rock) vilket vi också har haft. Alla har gått bra trots att vi hade lite strul mig ljudet under de första konserterna. I onsdags hann jag vara på slöjden innan pappa hämtade mig och skjutsade mig till kulturskolan. Konserten började tio. Jag minns att vi hade en del problem med ljudet. Temat för året var 70 och 80-talsrock med låtar av till exempel Kizz och Queen. Jag sjöng inget solo, bara i kören.  Jag åt lunch med Klara i min klass och en kompis till henne på pizzerian. Eftermiddagens konsert gick lite bättre. På kvällen skulle det vara Next G-träning men när pappa och jag hade kommit till Västerhaninge ringde mamma och sa att träningen var inställd.

 

Dagen därpå hann jag också till skolan. Vi hade SO men vi skrev IUP inför utvecklingssamtalen. Jag minns inte så mycket av första konserten, har för mig att vi hade lite krångel med ljudet då också men att det fungerade hyfsat bra. Jag åt lunch med mamma på stan. Eftermiddagens konsert började klockan ett. Sedan var jag hemma ett par timmar innan det var kvällskonsert för allmänheten. Det var inte så jättemycket folk som vi hoppades men det gick väldigt bra.

 

På fredagen åkte jag inte till skolan. Nu satt allt så bra att alla konserter på fredag flöt på utan problem. Jag åt lunch med Klara den dagen också. Vi hade tagit med oss mat och åt på kulturskolan. Eftermiddagens konsert var klockan tolv så vi hade väldigt bråttom. På kvällen var det konsert klockan sju. Mamma och pappa kom och det var nog den bästa konserten, kanske för att det var den sista. Sedan åkte vi med farmor till Yxlö, och där har vi varit hela helgen och fixat. Vi kom hem för några timmar sedan. Under resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt inför skolveckan.

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0