Ditt och datt och roligt i veckan...

Hejsan!

 

Nu är vi precis hemkomna från en konsert i Sorunda kyrka. Det var orkestrarna från kulturskolan som spelade. Jacob var med och det lät jätte bra! Tidigare idag har jag varit hemma, pratat med Vickan och tagit det ganska lugnt. På förmiddagen var mamma, jag och farmor och tog en sväng i hamnen.

 

Den här veckan har varit som vanligt, rolig men häktisk. I måndags gymmade vi och jag spelade piano. I tisdags var det kör på kvällen. I onsdags var det Next G-träning. Den var inte särskilt rolig eftersom vi skulle ta ut nya solister, det innebar att vi som redan hade solo fick sitta och vänta, det gav ingenting alls. I torsdags var skoldagen lång och dryg. På kvällen pluggade jag en del. Pappa och jag var hos farmor en stund också. Fredagen var bra. På Svenskan skulle vi redovisa en intervju som vi hade gjort. Jag hade intervjuat pappa om hans resa runt jorden som han gjorde för ett tag sedan innan Jacob och jag kom. Det gick jättebra. På kvällen sov jag och Jacob hos farmor. Vi lagade mat och servade henne, det gick jättebra. Dagen därpå gick vi upp tidigt. Jag är ju med i SRF:s ungdomsråd och vi hade möte. Mamma och jag åkte taxi in till stan. Mötet var bra. Först gjorde vi övningar som gick ut på att få bättre självförtroende. Sedan fick vi öva självförsvar vilket var väldigt roligt. En i teamet som undervisade oss i självförtroende tog på sig en väldigt stor dräkt som var gjord av kuddar. Sedan fick man slå på honom haha, jag garvade rätt mycket;) Sedan fick vi köttbullar till lunch. När Vickan och jag skulle på toa upptäckte vi veckans schema som satt uppe på väggen. ”Vet du?” sa Vickan. ”Nej, vadå?” sa jag. ”På måndagar har dem korsfästning!” ”Nej, det går väl inte?” ”Jo, kolla!” Jag kollade. ”Vickan, det står korgflätning!” hahahaha;D Sedan fick vi testa GB:s nya glassar. Jag provade en som var vaniljglass med jordgubbssås och chokladtopping, den kändes väldigt vanlig så den var ingen höjdare direkt. Men sen provade jag en Magnum som smakade karamell och nötter med choklad, super god! De sista timmarna pratade om vilka förändringar vi ville göra inför kongressen i oktober. När vi hade skrivit ner några förslag och diskuterat lite övrigt var mötet slut.  Pappa och Jacob kom och mötte upp mamma och mig i stan och vi åkte och hälsade på några vänner som vi inte har träffat på ett tag. Jättekul att se dem igen!

 

Idag har det som sagt varit rätt lugnt, det brukar vara så på söndagar.

OBS! Ville bara säga att vår familj är på TV på tisdag. Programmet sänds klockan 20 till 21. Det handlar om att skaffa hund och det var det vi spelade in i januari. Vi är med i program nummer två. Hoppas det blir bra. Kommer kännas lite konstigt att se oss alla fyra en hel timme i TV men det blir nog kul.

Det var nog allt tror jag. På torsdag åker pappa och jag tillsammans med två kompisar och varsin dotter till Åre och åker skidor tills på söndag. Vi har gjort det i ganska många år nu men det här är första gången vi åker till Åre, tidigare har det varit i Sälen. Nu ska jag sluta tjata, vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0