Åre och ännu en skolvecka

Hejsan!

 

Nu har vi varit i Åre och åkt skidor och ännu en skolvecka är snart slut. Först tänkte jag skriva lite om Åre.

 

Jag var i skolan på förmiddagen. Tåget gick vid två-tiden. Det var en rätt bekväm resa upp borsett från att det var ganska högljutt från vissa. Lägenheten var jättefin. Vi packade upp, och kollade lite på tv innan vi gick och la oss.

 

På natten hade det snöat mycket vilket gjorde att de inte hade kunnat pista under natten. Underlaget vart därför rätt konstigt. Det gick inte att åka särskilt fort så vi åkte nog ungefär lika dåligt allihopa den dagen. Vi flyttade mycket på oss den dagen vilket gjorde att vi inte fick så bra flyt i skidåkningen. På kvällen var vi hemma, åt en massa mat och spelade kort.

 

Dagen därpå var underlaget bättre, särskilt på förmiddagen. På eftermiddagen började det bli mer uppkört. Vi tog oss bortåt mot en av äggliftarna. Vi åkte några åk där innan vi tog oss hemmåt. På kvällen var vi på en restaurang som hette Broken. De hade de största hamburgarna jag någonsin skådat, och då överdriver jag inte. Jag tog en för barn (hälften så stora som dem för vuxna) och jag var så mätt att jag mådde illa efterråt. Men det var dem godaste hamburgarnas jag ätit på väldigt länge;).

 

På söndagen åkte vi bara på förmiddagen men det var den finaste skidåkningen på hela helgen. De hade pistat riktigt bra och vädret var också schyst. Tåget gick vid halv fem. Efter lite strul med var alla skulle sitta eftersom dem hade gjort om numreringen i hela vår vagn fick vi tillslut en kupé. Det var jätteskönt att få sitta lite avskillt. Resan hem var ganska dämpa, alla var rätt trötta. Vi kom hem till Nynäs vig ett-tiden på natten.

 

Skolan dagen därpå var okej vad jag minns, bortsätt från att jag var lite trött. På kvällen följde jag med mamma på kurs med Rocky. Det var andra kursdagen och det var ganska kul, fast kallt!

 

På tisdagen var det också lugnt. Någon förening som var mot rökning var i skolan och pratade lite, det var rätt intressant. Efter idrotten som var dagens sista lektion kom än från syncentralen på mobillityn, jag fick en ny daisy-spelare som man laddar ner talböcker på istället för att ha dem på skiva som på min gamla. Visserligen lite krångligare men det är mindre än hälften så stor som min gamla vilken är mer praktiskt.

 

På onsdagen var det än ganska kort skoldag, vi slutade 14.10. Jag var hemma några timmar innan vi åkte på Next G-träning. Det var kul och vi övade inför konserten på båten när Leif fyller 50 år.

 

Idag var den en väldigt lång skoldag. På SO:n jobbade vid med antiken. Jag och två andra tjejer skriver om guden Apollon så vi letade fakta om honom. På matten jobbade vi med bråk. På NO:n jobbade vi med skelettet och olika djur. Efter lunchen hade vi vikarie på idrotten. Det gick inte så bra, vår klass är ganska lugn men tyvärr inte när vi har idrott.  På språkvalet trodde hälften av klassen att vi hade läxförhör och hälften att vi inte hade det. Jag var en av dem som inte trodde det eftersom läraren inte utttryckligen hade sagt det. Som tur var hade jag rätt, ingen förhör. På elevensval satt jag mest och hade tråkigt och pluggade lite till Engelskaprovet tills imorgon. Jag kom hem vid fyra. Jag var hemma ett tag. Vid halv sju åkte vi till kyrkan för att förbereda lite inför begravningen imorgon. Jag ska sjunga Halleluljah och spela piano till. Jacob ska spela What a Wunderfull world tillsammans med en av Karl-Eriks döttrars son. De är hemma hos oss nu och övar, det låter redan jättebra och de har knappt börjat. Hoppas jag kan lära mig spela så bra någon gång. Förutom begravningen imorgon blir den här helgen ganska lugn, jag har ingen aning om vad vi ska göra. Vi får se, kan vara skönt att inte ha något inplanerat direkt. Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0