Kristi Himmelfärd

Hejsan!

 

Nu är det tisdag kväll och jag har precis varit ute och cyklat med pappa. Jag har haft en ganska bra vecka, här kommer den...

 

I måndags var det skola, gym och sista pianolektionen.

 

I tisdags var det Kamp Gröndal. Det var roligt. Vårt lag var ganska bra i början men sedan blev vi lite oeniga. Men vi hann med 14 stationer av 16. Det var många olika typer av tävlingar: kluringar, roliga som innehöll mycket vatten och rena allmänbildningsfrågor. Den absolut blötaste var den där vi alla utom en i laget skulle hålla i ett rör med en massa hål i och täppa för dem med fingrarna medan den som var kvar skulle hälla i vatten med en hink. Jag blev dyngsur.

 

I onsdags var det en vanlig skoldag, den sista för sjuan med vanliga lektioner. Matteprovet som vi hade gick bra. På eftermiddagen åkte vi till Mollösund. Vi blev tre timmar sena pga en massa trafik. Vi bodde hos våra vänner som har hus i Mollösund.

 

På torsdagen fixade vi i ordning båten och packade in alla saker. På kvällen åt vi en god middag med våra kompisar.

 

I fredags var det meningen att vi skulle komma iväg men det blev inte så för allt var inte klart och en del saker gick sönder längs vägen.

 

På lördagen kom vi iväg efter mycket om och men. Vi seglade till Käringön som var en jättefin hamn. På kvällen åt vi god mat och gick en promenad.

 

På söndagen seglade vi till Lervik där båten nu ligger. Våra vänner åkte hem samma dag så vi lagade en middag på rester, gick en promenad och sedan gick vi och la oss.

 

På måndagen packade vi ihop i lugn och ro. Vi kom iväg vid ett och styrde mot Göteborg där jag skulle uppträda med Next Generation. Det var en Picknickfestival. Spelningen var väldigt rolig och publiken var toppen. Trots att jag var ganska vilsen på scen, dels för att jag inte riktigt hade koll på rörelserna eftersom jag inte var med onsdagen innan och dels för att jag inte hade någon som kunde hjälpa mig på scen så gick spelningen riktigt bra. Lyckliga Mig, låten jag sjunger solo på gick super. Sedan körde vi hem och var hemma vi tio.

 

Idag var skoldagen kort. Eftersom vi får kompensation för öppet hus slutade vi elva. Vi städade bara ur skåpen och de andra fick tillbaka sina matteprov. Sedan jag kom hem har jag pratat med Vickan, vilat, ätit middag, hoppat studsmatta och precis cyklat. Nu ska jag gå och se hur det går för Sverige-Finland. Sist jag kollade stod det 3-0 till Sverige. HEJA!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0